فرمانده سپاه مراغه گفت : هدف مجمع عالی بسیج ارائه راهکار برای توسعه شهرستان است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رصدمراغا؛ سرهنگ پاسدار یحیی حیدری در مجمع بسیج شهرستان مراغه گفت : مجمع عالی بسیج یکی از مهم ترین تشکل های سازمان بسیج است که توانسته است نتایج مهمی در طول مدت تشکیل آن ایجاد کند .

وی با اشاره به اینکه توسعه شهرستان هدف اصلی مجمع بسیج است افزود : مجمع عالی بسیج با حضور تمامی سلایق مختلف با هدف مطالبه گری ، تعمیق باورهای دینی ، مسائل فرهنگی، محرومیت زدایی و در یک کلمه پیشرفت و توسعه شهرستان تشکیل می شود .

وی با اشاره به لزوم برگزاری جلسات فرهنگ عمومی شهرستان تصریح کرد : برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی یکی از مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و در خصوص فرهنگ عمومی نهادهای مختلف وظایف خود را بدانند .

وی در ادامه با اشاره به گوشی از فعالیت های بسیج در طول سال گذشته خاطرنشان کرد : در خصوص طرح های محرومیت زدایی در سپاه مراغه ۲۴ خانه محروم در سال جاری احداث می شود که ۱۰ باب ار آن در هفته بسیج تحویل داده شده است و مابقی در دهه فجر افتتاح خواهد شد .

وی اضافه کرد : اهدای ۱۰۰ سری جهیزیه ، توزیع بسته های معیشتی، بهسازی خانه محروم ، طرح های عام المنفعه و تشکیل بیش از ۲۷۰ گروه جهادی از جمله برنامه‌هایی است که توسط بسیج سازندگی سپاه اجرا می شود .

وی با تاکید بر لزوم پرداختن به مسائل فرهنگی در جامعه عنوان کرد : تشکیل کارگروه های فرهنگی، برگزاری بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نشست روشنگری ، برگزاری یادواره های شهدای شهرستانی ، مقابله با برخی از آسیب های اجتماعی، برگزاری پاتق های فرهنگی در پارک های شهرستان ، ایجاد گروه های سرود و تئاتر در پایگاه های مقاومت و ده ها عنوان برنامه دیگر عمده کارهای فرهنگی است که توسط سپاه و بسیج در شهرستان اجرا شده است .

وی فضای مجازی را یکی از ابزارهای تاثیر گذار در شرایط امروزی دانسته‌ و ادامه داد : تشکیل گردان های سایبری در عرصه فضای مجازی و مقابله با هجمه سنگین دشمنان در این فضا با حضور صدها بسیجی فعال در عرصه فضای سایبری ، برگزاری نشست های سواد رسانه ای برای سطوح مختلف ، برگزاری دوره های آموزشی کاربردی ، تولید محتواهای تاثیر گذار در عرصه فضای مجازی و … از جمله مواردی است که توسط قرارگاه فضای مجازی بسیج به اجرا در می آید.

وی در پایان گفت : در خصوص مسائل امنیتی به مدد نیروهای مسلح و حضور هوشمندانه و فعال سپاه و بسیج و گردان های امنیتی امام علی علیه السلام در اغتشاشات اخیر کوچکترین نا امنی در شهرستان اتفاق نیفتاد.

  • نویسنده : جعفر قهرمان