نمایشگاه و مسابقه پرندگان زینتی با حضور میهمانانی از سراسر کشور امروز، چهارشنبه با برگزاری کلاس‌های آموزشی در مراغه شروع به کار کرد و طی روزهای پنجشنبه و جمعه نیز با اجرای مسابقه و برپایی نمایشگاه ادامه می‌یابد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رصدمراغا ؛ رئیس اداره دامپزشکی مراغه روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این رویداد توسط موسسه پرنده‌شناسی زرینه ایرانیان و با مشارکت اداره دامپزشکی شهرستان برگزار می‌شود.

به گفته «فراز احمدی» در نخستین روز از این رویداد حدود ۶۰ نفر از فعالان این بخش از مناطق مختلف کشور در کلاس‌های آموزشی با سرفصل‌هایی چون نژادشناسی پرندگان از جمله قناری، فنچ و طوطی‌سانان و مشخصات و خصوصیات ظاهری انواع پرندگان آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه مسابقه پرندگان زینتی فردا، پنج‌شنبه با حضور داوران بین‌المللی برگزار می‌شود، اضافه کرد: حدود ۳۰ نفر با ۶۰۰ پرنده در این مسابقه شرکت می‌کنند و نفرات برتر نیز معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی در مورد نمایشگاه و فروش پرندگان زینتی نیز بیان کرد: این نمایشگاه روز جمعه در سالن کارگران این شهرستان برپا می شود و انواع پرندگان زینتی در بیش از ۱۰۰ غرفه به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

به گزارش ایرنا، گردشگری از محورهای توسعه مراغه به شمار می‌رود و هریک از دستگاه‌های اجرایی شهرستان با میزبانی از رویدادهای مختلف می‌تواند در توسعه این بخش موثر باشد تا جایی که انتظار می‌رود همین رویداد مربوط به رونق کسب و کار پرندگان زینتی نیز زمینه حضور تعدادی میهمان داخلی و خارجی در شهرستان را فراهم کند.

پیش از این نیز میزبانی از رویدادهای مختلف ورزشی و برگزاری آیین‌های متنوع در حوزه‌های مختلفی چون نجوم آماتوری نیز عاملی برای رونق روزافزون بخش گردشگری این شهرستان بوده است.

گفتنی است پانزدهمین نمایشگاه پرندگان زینتی و قناری کشور نیز با استقبال خوب اهالی و گردشگرانی از شهرستان‌های اطراف، طی آذر سال ۱۳۹۲ در مراغه برگزار شده بود.