فرمانده سپاه مراغه از برگزاری 150 عنوان برنامه شاخص در طول هفته بسیج در شهرستان مراغه خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رصدمراغا ؛ سرهنگ پاسدار یحیی حیدری در نشست خبری برنامه های هفته بسیج که پیش از ظهر یکشنبه برگزار شد گفت : هفته بسیج در سال جاری با شعار “بسیج پاره مردم است ” نام گذاری شده است که ۱۵۰ عنوان برنامه در طول این هفته توسط رده های مختلف بسیج به اجرا در خواهد آمد.

 

وی افزود : هفته بسیج یادآور بزرگ مردی ها، اخلاص و از خودگذشتگی افرادی است که در راستاي اعتلای اسلام و قرآن کارنامه درخشانی از خود ارائه کردند .

 

وی با اشاره به اینکه بسیج مختص یک جریان خاص نیست تاکید کرد : بسیج محدود به یک گروه و جمع خاص نیست بلکه متشکل از افراد و گروه های مختلفی است که دل در گرو انقلاب دارند و نسبت به ارزش های اسلام دلسوزند.

 

وی با تاکید بر اینکه بسیح نیاز ضروری تمامی دوره های انقلاب است خاطرنشان کرد : کارکرد بسیج از نخستین روزهای جنگ تحمیلی تا بعد از آن در دوران سازندگی و هر زمانی که کشور به وجودش نیاز داشته باشد بر همگان مشخص است و به تعبیری بسیج ضرورت درک الزامات کشور و انقلاب را در هر برهه ای به خوبی دریافته است .

 

وی تصریح کرد : بسیج در تمامی عرصه ها کارنامه روشنی دارد ، امروز در زمینه مسائل علمی و با وجود اساتید و دانشمندان بسیجی توانسته است با ارتباطی که بین صنعت و دانشگاه ایجاد کرده است ، افتخارات بزرگی در عرصه های علمی به نام بسیج ثبت کرده است .

 

وی با اشاره به عملکرد فوق العاده بسیج در دوران کرونا یادآور شد : بسیج برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی است و اوج فعالیت آن در سال های اخیر در شرایط کرونایی بود که حتی جایی که فرزندی برای دفن پیکر والدینش اکراه داشت یک طلبه بسیجی با از جان گذشتگی وی را کفن و دفن می کرد .

 

وی اضافه کرد : اصلی ترین ویژگی بسیجی شجاعت ، بصیرت ، عمل به هنگام به موقع و به اندازه است که شاخصه اصلی یک فرد انقلابی است که رهبر معظم انقلاب برشمرده است .

 

وی با اشاره به اینکه رویکرد اصلی برنامه های هفته بسیج در مراغه جهاد تبیین است اظهار کرد: برگزاری نشست های روشنگری و بصیرتی ، برگزاری نشست های سواد رسانه ای برای عموم مردم ، رزمایش جهادگران فاطمی ۲ با محوریت گروه های جهادی ، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی در رشته های مختلف ورزشی ، دیدار با خانواده های شهدا ،غبار روبی و عطرافشانی مزارشهدا، برگزاری اردوهای جهادی و یادواره شهدا ، همایش  پیاده روی خانوادگی و برگزاری کارگاه های سبک زندگی و… گوشه ای از برنامه هایی است که در هفته بسیج اجرا خواهد شد .

 

وی در تشریح برنامه شاخص دیگر طی این هفته گفت: افتتاح 10 خانه محروم که توسط گروه های جهادی ساخته شده است ، اهدای 15 سری جهازیه به نوعروسان ، ویزیت رایگان در طول هفته بسیج ، رزمایش کمک های مومنانه ، تجلیل از مدافعان امنیت ، یادواره شهدای دانش آموز و … برنامه های دیگری است که توسط رده های مختلف بسیج اجرایی می شود .

 

وی در پایان با اشاره به همایش بزرگ اقتدار بیسجیان در مراغه افزود : به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و پنجم آذر ماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، همایش اقتدار بسیجیان با حضور بسیجیان عزیز  روز شنبه 5 آذر ساعت 10 صبح  در خیابان جام جم برگزار خواهد شد .

 

انتهای پیام /