امام جمعه مراغه گفت: سازمان تبلیغات اسلامی رسالت سنگینی در امر معرفی اسلام ناب محمدی به مردم بر عهده دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رصدمراغا ؛ آیت الله محمدتقی پورمحمدی در آئین تکریم و معارفه رئیس تبلغات اسلامی شهرستان مراغه که در سالن دخیل مراغه ای برگزار شد گفت: متأسفانه در بحث راه اندازی شبکه تبلیغ در سطح کشور ضعف داریم

وی با اشاره به اهمیت دادن به مقوله تبلیغ در سایر ادیان از جمله دین مسیحیت با بیان داستانی از کلام امام موسی صدر افزود : در یکی از جلسات امام موسی صدر اینگونه نقل می کرد که در لبنان روستایی است که تنها ۳ نفر مسیحی وجود داشت که برای تبلیغ دین مسیحیت یک مبلغ مسیحی هر هفته در این روستا حاضر می شود در صورتی که در روستاهای بزرگ لبنان برای تبلیغ اسلام مبلغی وجود ندارد.

 

وی خاطرنشان کرد : دولت باید در حمایت از امر تبلیغ اهتمام ویژه ای داشته باشد و با حمایت از سازمان هایی چون تبلیغات اسلامی در امر تبلیغ و ترویج مبانی دین مبین اسلام نقش موثری ایفا کند.

 

وی با اشاره غفلت مسئولان نسبت به شهرهای مرزی تصریح کرد : در برخی از شهر های مرزی حتی تلویزیون جمهوری اسلامی نیز قابل مشاهده نیست و هموطنان ما مجبورند شبکه های کشورهای مجاور را تماشا کنند و طبیعتا فرهنگ کشورهایی چون ترکیه و آذربایجان در مردم  این منطقه تاثیر خواهد گذاشت ، که در این خصوص دولت باید حمایت کند.

 

وی با اشاره به اینکه رسالت سازمان تبلیغات اسلامی بسیار سنگین است اضافه کرد : تبلیغ و معرفی اسلام در همین هیئات مذهبی انجام می پذیرد و  همه محافل و مجالس زیر نظر سازمان تبلغات اسلامی فعالیت می کنند و باید مسئولان امر در این زمینه برنامه ریزی اساسی داشته باشند.

در پایان این آئین از زحمات حجت‌الاسلام امیری تقدير و حجت الاسلام جعفری به عنوان رئیس جدید سازمان تبليغات اسلامي شهرستان مراغه معرفی شد.