سومین جشنواره‌ی سراسری ادبی نثر معاصر به همّت انجمن نویسندگان و همکاری اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه برگزار می‌گردد.

به گزارش رصد مراغه ، فیّاضی ـ رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه ـ  با اعلام این خبر افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ارتقای فرهنگ عمومی و توسعه‌ی کمّی و کیفی فعّالیّت‌ها در فضاهای فرهنگی و ترویج و اشاعه‌ی هنر نثر‌نویسی و بسترسازی لازم برای فعّالیّت‌های ادبی میان تمام اقشار جامعه است.

وی گفت: با توجّه به وجود پتانسیل قابل توجّه شهرستان در برگزاری این جشنواره و حضور اساتید امر و  اصحاب قلم در مراغه و هم‌چنین پشتوانه‌ی اجرایی انجمن نویسندگان این شهرستان، و با عنایات ویژه‌ی اداره‌ی کلّ فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، این جشنواره از محلّ اعتبارات مربوط به سفر جناب آقای کاراندیش معاون محترم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۳ به شهرستان مراغه برگزار می‌گردد.

فیاضی، ویژگی این دوره از جشنواره را توجّه به فرهنگ بومی بیان کرد و افزود: همان‌گونه که در سند تدبیر و توسعه‌ی شهرستان نیز آمده است، توجّه به فرهنگ بومی و فولکلور و نیز غنی‌سازی این فرهنگ با ابزارهای مختلف فرهنگی می‌بایست در اولویّت فعّالیّت‌های فرهنگی هنری قرار گیرد؛ لذا در این دوره از جشنواره نیز بحث فرهنگ بومی منطقه به عنوان یکی از موضوعات جشنواره اعلام شده است.

رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: جشنواره‌ی سوم در چهار محور: داستان کوتاه، داستانک، نثر ادبی، نقد داستان؛ پژوهش در ادبیّات داستانی و در موضوعات : الف) ادبیّات بومی آذربایجان ب) نماز و نیایش، عفاف و حجاب، داستان‌های قرآنی، حماسه‌ی هشت سال دفاع مقدّس و ج) موضوع آزاد، برگزار میگردد.

شایان ذکر است بر اساس اعلام دبیرخانه‌ی این جشنواره، آخرین مهلت ارسال آثار به سومین جشنواره‌ی نثر معاصر مراغه ۲۹ اسفند ماه سال جاری و زمان برگزاری جشنواره نیز اردیبهشت ماه سال ۹۴ اعلام گردیده است.

علاقه‌مندان جهت کسب اطّلاعات بیشتر و دریافت فرم شرکت در جشنواره، می‌توانند به پرتال اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه به آدرس: http://maraghe.ershad-as.ir مراجعه فرمایند.

دریافت فراخوان جشنواره 

دریافت فرم شرکت در جشنواره