فرمانده پادگان امام رضا (ع) مراغه گفت: تجهیزات به روز شده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در رژه موتوری روز ارتش در این شهرستان به نمایش درآمده و رونمایی می‌شود.

به گزارش رصدمراغا ؛ سرهنگ توپخانه ستاد حاتم سیفی در جمع خبرنگاران مراغه با اشاره به برنامه های هفته گرامیداشت ارتش در این شهرستان افزود: در آیین نمادین رژه موتوری یگان های نیروی زمینی ارتش، دستاوردها و تجهیزات نوسازی و به روز این نیرو در معرض دید عموم قرار می گیرد.
وی ادامه داد: با توجه به رویکرد نیروی زمینی محوری ارتش در زمینه به کارگیری ابتکارات و ابدعات دانش بنیان، تجهیزات خودرویی و توپخانه این پادگان رونمایی می شود.
سرهنگ سیفی اضافه کرد: در این راستا، تمامی ناوگان خودرویی این پادگان بازسازی و نوسازی و ادوات توپخانه ای نیز در زمینه های نشانه روی و شلیک بازسازی و تعمیر اساسی شده اند.
وی گفت: در راستای مدرن سازی ادوات و تجهیزات توپخانه ای نیز سامانه های دیده بانی از زمینی به هوایی و میزان جابجایی آنها نیز به ۶۰۰ کیلومتر افزایش یافته است.
سرهنگ سیفی اعلام کرد: در آیین گرامیداشت روز نیروی زمینی ارتش در ۲۹ فروردین امسال، علاوه بر رژه موتوری تجهیزات این نیرو، نمایشگاه ابداعات و دستاوردهای دانش بنیان از جمله هوشمند سازی اداوت و مهمات توپخانه ای این نیرو برپا خواهد شد.
وی ادامه داد: غبار روبی مزار شهدا، دیدار با خانواده های شهدای ارتش و نیروهای مسلح، شرکت  گسترده کارکنان وظیفه و پایور ارتشی در نماز دشمن شکن جمعه و رزمایش کمک های مومنانه از جمله برنامه های فرهنگی و اجتماعی هفته گرامیداشت ارتش در این شهرستان است.

تجهیزات به روز شده نیروی زمینی ارتش در مراغه رونمایی می‌شود
فرمانده پادگان امام رضا (ع) گفت: برگزاری آیین های افطاری، محافل انس با قرآن و دیدار با خانواده های شهدای ارتش در شهرستان های مراغه، بناب و ملکان نیز در این ایام انجام خواهد شد.
سرهنگ سیفی افزود: برپایی ایستگاه های سنجش سلامت در مراغه و ملکان با استقرار ۲ بیمارستان صحرایی به مدت سه روز ، پایش سلامت و ویزیت رایگان در روستاهای نیز کنترل وضعیت سلامت دانش آموزان با همکاری آموزش و رورش از برنامه های پادگان امام رضا (ع) و یگان های مستقر در آن در هفته بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد: در ماه مبارک مضان سال گذشته با همکاری این پادگان، خیران و کمیته امداد امام خمینی (ره) تعداد هشت هزار پرس غذای گرم بین خانوادهای نیازمند انجام شد که امسال نیز در هفته ارتش نیز که با ماه ضیافت الهی تقارن دارد، حدود ۱۰ هزار پرس غذای گرم نیز تهیه و توزیع خواهد شد.
وی اضافه کرد: افتتاح مجتمع پرورش ماهی پادگان امام رضا (ع) در قالب پنج استخر مجهز از جمله برنامه های این هفته است که زمینه ساز اشتغال در این منطقه را فراهم خواهد ساخت.
فرمانده پادگان امام رضا (ع) ادامه داد: برگزاری مسابقات فوتسال، والیبال و تیراندازی با حضور ادارات و یگان های نیروهای مسلح از دیگر برنامه های هفته ارتش در این شهرستان است.

ایرنا