در کنار تمامی مولفه های کنترل بازار ، نظارت بر گران فروشی و برخورد با کسانی که خودسرانه اقدام به افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز مردم می کنند اهمیت فراوانی دارد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رصدمراغا ؛ گرانی و تورم به اندازه ای چالش آفرین شده که از سوی تمامی کارشناسان و صاحب نظران مطرح می شود و نوک پیکان تمام انتقادها به سوی دولت ها است. اما آنچه فراموش میشود، نقش دستگاههای نظارتی در کنترل این تورم و گرانی است.

اینکه دائم فریاد بزنیم کمر مردم زیر بار گرانی ها خم شده و اقشار آسیب پذیر بیشترین زیان را میبینند امری بدیهی است که گفتن آن هیچ دردی را به غیر از ایجاد ناامیدی دوا نمیکند.

در طول هفته گذشته در شهرستان مراغه شاهد آن بودیم که بعد از ورود انتقادآمیز رسانه ها به افزایش خودسرانه قیمت نان و شن و ماسه از سوی برخی واحد ها دستگاه های مسئول برآن شدند که با بررسی صحت و سقم اخبار منتشر شده با مسببین این گرانی خود سرانه برخورد کنند ؛ برخی مدیران نیز طی مصاحبه ای اعلام کردند افزایش قیمت ها ، خودسرانه بوده است و با واحد های متخلف برخورد خواهد شد .

تمام این موارد نشانگر یک امر مهم در مدیریت شهری است و آن هم اینکه بدنه اجرایی دولت در مراغه به خصوص در سطح مدیران به حدی فشل و ناکارآمد است که تا موردی رسانه ای نشود و های و هویی ایجاد نکند رئیس اداره مربوطه قبل از آن هیچ نظارت و کنترلی در آن مورد خاص ندارد و این یک زنگ خطر برای دولت جدید و فرماندار شهرستان می باشد ، شاید مدیران محترم ادارات در طول 8 سال گذشته چنان خسته شده اند که دیگر توان مدیریت در شهری مثل مراغه را ندارند

برخی مدیران هم که گویا دائم المدیر هستند و فرقی ندارد دولت اصول گرا بر سر کار باشد یا اصلاح طلب ، الحق که ضرب المثل من نوکر بادمجان نیستم در وصف این حضرات گفته شده است ؛ حال اگر واقعا شایسته بودند حرفی نبود ، اما عملکردشان کاملا گویاست که چنین نیست !

لازم است جناب فرماندار فکری به حال و روز فشل و خسته برخی ادارات شهرستان بکنند که متاسفانه این امر نه تنها در مراغه که در سطح کشور به کندی انجام می شود و نهایتا تغییرات در سطح استاندار و فرماندار است ؛ یکی از انتقاد هایی که به دولت آقای رییسی می شود و تا جایی هم وارد است همین مساله است که مگر نه اینکه می گفتید بانیان وضع موجود نمی توانند وضعیت را تغییر دهند ؟ بیش از 6 ماه از عمر دولت سیزدهم می گذرد ، اما همچنان به گفته آقای رئیسی بانیان وضع موجود در راس اجرائیات و مدیریتی دولت بر سر کارند !

امیدوارم حداقل این مساله در شهرستان مراغه و با عملکرد به موقع جناب آقای فرماندار به تعویق نیفتد چرا که به فرموده مقام معظم رهبری کارجهادی موقعی نتیجه می دهد که به موقع و به اندازه باشد .

انتهای پیام /