به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رصدمراغا ؛ این روزها که در ایام درگذشت مرحوم هاشمی به سر می بریم شاهد روایت های مختلفی از شخصیت وی در فضای مجازی و از سوی منتقدین و موافقانش هستیم . هاشمی ای که در سابقه سیاسی خود به فردی مبارز و شکنجه دیده مشهور است سالها بعد سبک […]

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری رصدمراغا ؛ این روزها که در ایام درگذشت مرحوم هاشمی به سر می بریم شاهد روایت های مختلفی از شخصیت وی در فضای مجازی و از سوی منتقدین و موافقانش هستیم .

هاشمی ای که در سابقه سیاسی خود به فردی مبارز و شکنجه دیده مشهور است سالها بعد سبک نوینی از حکومت داری را رواج داد که باعث ایجاد فاصله طبقاتی و اشرافیگری در سطح مسئولان شد .

سنگ بنای مدیریت اشرافی و فیش‌های حقوقی نجومی در دولت سازندگی گذاشته شد و این اتفاق در دولت روحانی نیز تکرار شد، شاید علت تکرار این وضعیت در دولت یازدهم، یکی بودن بعضی از مدیران روحانی و هاشمی و همچنین بی‌توجهی مسؤولان به بیت المال باشد.

اینکه الان عده ای به دنبال تطهیر چهره هاشمی هستند و از وی قدیس سازی می کنند در واقع همان کسانی هستند که به دنبال رواج اشرافیت و نجومی بگیری اند ؛  سنگ بنای هاشمی در تجمل گرایی باعث شد برخی مدیران و کارکنان رقابت در امر تجمل‌گرایی و ثروت‌اندوزی را آغاز کنند. در چنین فضایی بود که ماشین‌های لوکس زیر پای مسئولان قرار گرفت و سکونت در خانه‌های در خانه‌های مجلل شمال شهر برای مسئولان رفته‌رفته عادی شد و گروهی از عناصر سابقاً انقلابی چرب و شیرین دنیا به‌شدت زیر زبانشان مزه کرد .

پس طبیعی است عده ای امروز از هاشمی به عنوان سردار و امیر یاد کنند و یاد عزیز سفر کرده را چنان گرامی بدارند که گویی امام و پیشوای خویش را از دست داده اند .