نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰۰ روستای این 2 شهرستان‌ با کمبود شدید آب مواجهند و بر همین اساس سئوال بنده از وزیر نیرو طی هفته آینده و قبل از مطرح شدن آن در صحن مجلس، طی یک جلسه با حضور هیئت رئیسه بررسی می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبر رصدمراغا ؛ به نقل از ایرنا نماینده مراغه و عجبشیر با تاکید بر اینکه هدفش از طرح سئوال از وزیر نیرو حل مشکل کم‌آبی مردم و نه مسایل سیاسی است، افزود: در صورتی که وزارت نیرو اراده لازم برای رفع مشکل کمبود آب این روستاها و همچنین کمبود آب شرب و بخش صنعت مراغه را داشته باشد، سئوال خودم را پس می‌گیرم.

وی اضافه کرد: اکنون آب مورد نیاز برای راه‌اندازی صنایع جدید و سرمایه‌گذاری چه در داخل و چه در خارج از شهرک صنعتی مراغه موجود نیست و یکی از اساسی‌ترین مشکلات پیش‌روی عملیاتی‌شدن منطقه ویژه اقتصادی، شهرک صنعتی شماره ۲ و شهرک صنایع تبدیلی این شهرستان نیز کمبود آب است.

وی با بیان اینکه پیش از این از پاسخ وزیر نیرو در کمیسیون انرژی قانع نشده بود و به همین دلیل این سئوال به هیئت رئیسه مجلس رسیده است، بیان کرد: هیئت رئیسه مجلس نیز ۱۰ روز فرصت دارد تا آن را در دستور کار صحن بگذارد؛ بر همین اساس امیدوارم تا موضوع در جلسه هفته آینده به نتیجه مطلوب برسد و سئوال از وزیر نیرو در صحن مجلس مطرح نشود.

دیدار امیدبخش با معاون برنامه‌ریزی وزیر نیرو

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین به دیدار روز گذشته خود با معاون برنامه‌ریزی وزیر نیرو نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد تا تامین آب شرب روستاهایی که با کمبود شدید آب مواجه است، برخلاف رویه سابق از محل منابع ملی در اولویت قرار بگیرد و تامین آب مورد نیاز بخش صنعت نیز به معاونت آبفا ارجاع شود.

وی با ابراز خرسندی از نتایج این دیدار، بیان کرد: برای تکمیل پایاب سد قلعه‌چای عجب‌شیر و احداث سدهای جدید در مراغه نیز موانعی چون مصوبه ستاد احیای دریاچه ارومیه مطرح می‌شود اما از یک سو همین مصوبه‌ها راهکارهای قانونی برای انجام کار دارد و از سوی دیگر نمی‌توان برای همیشه به این مصوبه‌ها تکیه کرد.

«علیزاده» با تاکید بر اینکه احداث این سدها و تکمیل پایاب سد قلعه‌چای را با جدیت و تا زمان رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری خواهد کرد، بیان کرد: احداث این سدها در کمیسیون تلفیق ۱۴۰۰ وارد شده بود و امیدواریم در ۱۴۰۱ هم لحاظ شود.

به گزارش ایرنا کاهش روزافزون منابع آبی از یک سو و نبود آب موردنیاز برای سرمایه‌گذاری در مراغه از سوی دیگر، بیانگر این واقعیت است که رونق تولید نه در عمل، بلکه با محوریت شعار در این شهرستان دنبال شده و اکنون نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر، الزاماتی را بر اساس یک برنامه هدفمند برای رفع این کمبود پیگیری می‌کند.

ستادکل نیروهای مسلح هم با تکمیل بیمارستان ارتش در مراغه موافقت کرد

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: ستاد کل نیروهای مسلح نیز با تکمیل بیمارستان ارتش در مراغه موافقت کرد و مراتب جهت گردش کار به ارتش ابلاغ شد.

«علی علیزاده» ربه دیدار اخیرش با سرلشکر پاسدار محمد باقری اشاره کرد و افزود: مسئولان امر در وزارت دفاع و ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پیش از این آمادگی خود را برای تکمیل این بیمارستان اعلام کرده بودند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به بهره‌برداری از این بیمارستان در سریع‌ترین زمان ممکن، اضافه کرد: موافقت ارتش در دیدار با امیر سرتیپ دوم «میرفرامرز حسینی » معاون مهندسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، رئیس اداره بهداری نیروی زمینی و معاونت پارلمانی وزیر دفاع، طی تیرسال جاری اخذ شده بود تا پروژه نیمه‌کاره بیمارستان ارتش در مراغه با سرمایه‌گذاری مشترک «ساتا» و تامین اجتماعی احیا شود.

وی افزود: این دیدار هم به دنبال دیدار سال گذشته با وزیر دفاع وقت و رئیس هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح (ساتا) صورت گرفته و وزیر دفاع در آن جلسه تمایل خود را برای احیای پروژه راکد بیمارستان ارتش اعلام کرده بود.

طرح پیشنهادی «علیزاده» برای مشمولان غایب سربازی به صورت تخصصی بررسی می‌شود

نماینده مردم مراغه و عجب‌شیر و دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: همچنین در این دیدار که در دفتر سرلشکر باقری رقم خورد، جزئیات طرح پیشنهادی بنده برای مشمولان غایب سربازی مطرح شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد تا کمیته‌ای متشکل از برخی از نمایندگان مجلس به همراه معاونان و نمایندگان نیروهای مسلح سه‌گانه این طرح را مورد بررسی قرار دهند و برای تصویب نهایی به مجلس ارائه کنند.

به گزارش ایرنا «علیزاده» علاوه بر تکمیل بیمارستان ارتش، آغاز عملیات اجرایی بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مراغه و افزایش تعداد تخت‌های آن به ۵۰۰ تخت را پیگیری می‌کند تا مراغه به قطب درمانی جنوب آذربایجان‌شرقی تبدیل شود.