فرمانده سپاه عاشورا گفت : در دولت گذشته 8 سال کشور را معطل برجام کردند و از فرصت ها و پتانسیل های داخلی چشم پوشی کردند و قطعا وضعیت کنونی حاصل دلخوش بودن به آمریکا و غرب بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا؛ سرتیپ دوم پاسدار اصغر عباسقلیزاده در آیین گرامیداشت حماسه 9 دی که صبح امروز در سالن آمفی تئاتر دانشگاه مراغه برگزار شد با اشاره به ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی گفت : سردار سلیمانی مصداق بارز آيه أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ بود به طوری که در مقابل دشمنان مثل کوه استوار و شجاعانه می ایستاد و در عین حال در مقابل مردم خودمان متواضعانه برخورد می کرد .

وی با اشاره به اینکه ولایتمداری، انقلابی‌گری، دینداری، عملگرایی، داشتن بصیرت و دشمن شناسی را از ویژگی‌های بارز شهید سلیمانی بود افزود : تعبیراتی که رهبر معظم انقلاب در نمازی که بر پیکر حاج قاسم خواندند نشان از اوج اخلاص و دلدادگی ایشان به ولایت بود که تا کنون معظم له برای پیکر هیچ شخص دیگری نخوانده بودند.

وی خاطرنشان کرد : شهید سلیمانی چنان آمریکا را در منطقه زمین گیر کرده بود که اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا در عظمت شخصیت ایشان اذعان کرده بود که اگر من ژنرالی مثل قاسم سلیمانی داشتم تمام دنیا را میگرفتم .

وی با اشاره به اینکه منطق حاج قاسم سلیمانی منطق مقاومت بود تصریح کرد : سوابق کشورهای غربی به خصوص آمریکا در گذشته در دنیا نشان می دهد که هیچ روشی به غیر از مقاومت در مقابل استکبار نمی تواند کشور را نجات دهد ؛ بسیاری از مشکلات امروز مربوط به خوش بینی مسئولان در دولت گذشته به آمریکا بود و وضعیت کنونی حاصل برجام بی فرجام است که امروز هم بالاجبار باید روند مذاکرات را ادامه بدهیم .

وی با بیان اينکه باید از فتنه ها دوری کرد و اجازه نداد دشمنان سوء استفاده کنند تاکید کرد: ریشه فتنه گری و فتنه انگیزی به طور کامل خشک نشده است و هنوز عده ای به دنبال ایجاد فتنه در کشور هستند .

وی ادامه داد : دشمن امروز با تحریک عواطف کارگران و کارمندان و صنف های مختلف در کشور به دنبال کشاندن این اقشار به خیابان ها است ؛ باید توجه داشت ، مطالبه این اقشار زحمت کش کاملا به حق و به جا است اما عده ای به دنبال سوء استفاده و ایجاد تشنج و فتنه در کشور هستند که باید مسئولین هوشیار باشند و عدالت را در بین اقشار مختلف برپا کنند .

وی حاج قاسم سلیمانی را یک دشمن شناس واقعی خوانده و یادآور شد: در جای جای وصیت نامه پر محتوای این شهید عزیز توصیه به حفظ ایران اسلامی به عنوان حرم امن الهی و حمایت از ولایت شده است .

وی با اشاره به اینکه دشمن حملات خود را به سمت ولایت نشانه رفته است گفت : در قانون اساسی ما بیشترین اختیارات را شخص رئیس جمهور دارد ، در صورتی که عده ای به دنبال ترویج این تفکر غلط هستند که رئیس جمهور اختیارات کافی ندارد ، در صورتی که با یک مراجعه ساده به قانون اساسی بی پایه بودن این ادعا ثابت می شود .

وی خاطرنشان کرد: کنترل همه گیری کرونا در کشور یک تجربه موفق از همدلی مردم و حرکت جهادی مسئولین کشور است که پیش از این متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته بود و روزانه چند صد نفر از هموطنان عزیزمان را از دست می دادیم .

انتهای پیام /