به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصد مراغا : معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه گفت: نقاط استقرار بالگرد برای استفاده اورژانس هوایی در این شهرستان مکان یابی شده و در فرودگاه سهند، روستای شیخ جان بخش سراجو و نیز بیمارستان امیرالمومنین (ع) ایجاد می‌شود. سیدعلی موسوی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی مکان یابی برای بالگرد […]

سه محل استقرار بالگرد برای اورژانس هوایی در مراغه ایجاد می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصد مراغا : معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه گفت: نقاط استقرار بالگرد برای استفاده اورژانس هوایی در این شهرستان مکان یابی شده و در فرودگاه سهند، روستای شیخ جان بخش سراجو و نیز بیمارستان امیرالمومنین (ع) ایجاد می‌شود.

سیدعلی موسوی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی مکان یابی برای بالگرد اورژانس هوایی در مراغه افزود: با توجه به وجود مراکز درمانی در این شهرستان، احداث مکانی مناسب برای استفاده بالگرد در مواقع بحرانی و نیز انتقال بیماران بیش از پیش احساس می شود.

وی ادامه داد: به همین منظور نقاط مختلفی برای ایجاد پد بالگرد در این شهرستان توسط تیم کارشناسی متشکل از کارشناسان هوانیروز، اورژانس، راه و مسکن و شهرسازی و ستاد مدیریت بحران مورد بررسی قرار گرفته است.

موسوی اعلام کرد: همچنین در این راستا،

وی افزود: واقع شدن یکی از این نقاط در نزدیکی آزادراه در حال احداث مراغه- هشترود و بخش سراجو و روستاهای این منطقه و نیز موقعیت مکانی یکی دیگر از این نقاط در محوطه بیمارستان امیر المومنین (ع) می تواند در انتقال بیماران و مواقع ضروری موثر و تعیین کننده باشد.

وی اضافه کرد: با مکان یابی این نقاط، در کمترین زمان و با مشارکت دستگاه های اجرایی و خدمات رسان، زیرسازی، آسفالت ریزی و محوطه سازی محل استقرار بالگرد اورژانس هوایی انجام خواهد شد.

موسوی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به ضرورت رعایت پدافند غیرعامل، شناسایی چند نقطه دیگر برای استقرار بالگرد اورژانس هوایی در مناطق درون شهری مراغه نیز در دستور کار تیم کارشناسی مدیریت بحران این شهرستان قرار گیرد.

سه محل استقرار بالگرد برای اورژانس هوایی در مراغه ایجاد می‌شود

فرمانده پایگاه ششم هوانیروز تبریز نیز گفت: ایجاد محل استقرار بالگرد ضرورتی انکارناپذیر برای حمل و نقل بیماران در زمان هایی بوده که ترافیک مسیرهای دسترسی زمینی، سلامت بیمار را تهدید می کند.

سرهنگ خلبان بهروز سلیمانی افزود: ایجاد پد بالگرد براساس استانداردهای هوایی در نقاط مناسب در این شهرستان بیش از پیش احساس می شود.

وی اضافه کرد: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی آماده همکاری برای استقرار بالگردهای خود به عنوان اورژانس هوایی در مواقع ضروری برای انتقال بیماران است.

 

سه محل استقرار بالگرد برای اورژانس هوایی در مراغه ایجاد می‌شود

رئیس اورژانس مراغه نیز گفت: ایجاد و راه اندازی اورژانس هوایی در این شهرستان پس از شهرستان های تبریز و میانه در آذربایجان شرقی از اولویت اورژانس کشور قرار دارد.

هوشنگ شریفی افزود: لازمه تحقق و استقرار اورژانس هوایی در این شهرستان ایجاد مکان مناسب برای استقرار بالگرد بوده که باید در این راستا تلاش شود.

وی اضافه کرد: برای این منظور، با حضور ۲ نفر از کارشناسان هوانیروز ارتش، نقاط مناسبب برای ایجاد پد بالگرد شناسایی شده و با تایید نهایی کارشناسی، به زودی مراحل زیرسازی و آماده سازی آنها انجام خواهد شد.