جلسه جمعیت فرهنگیان جوان آذربایجان شرقی در سالن اجتماعات شهرداری تبریز برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصد مراغا : روز پنجشنبه جمعیت فرهنگیان جوان استان با حضور دبیران شهرستانی و مسئولان منطقه ای و استانی با سخنرانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه داد.   متفکرآزاد با تاکید بر جایگاه آموزش و پرورش […]

جلسه جمعیت فرهنگیان جوان آذربایجان شرقی در سالن اجتماعات شهرداری تبریز برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصد مراغا : روز پنجشنبه جمعیت فرهنگیان جوان استان با حضور دبیران شهرستانی و مسئولان منطقه ای و استانی با سخنرانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل جلسه داد.

 

متفکرآزاد با تاکید بر جایگاه آموزش و پرورش به عنوان رکن توسعه کشور گفت: معلمان سردمداران اندیشه‌های متعالی هستند که با کمک این قشر فهیم مقدمه تمدن‌سازی اسلامی را فراهم خواهیم کرد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو ضمن اشاره به نحوه جذب معلم خاطرنشان کرد: خوشبختانه با رای قاطع نمایندگان مصوب شد که جذب معلم فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی باشد که همین نکته بر تقویت تکریم مقام معلم کمک شایانی خواهد کرد.
وی رتبه‌بندی را برنامه‌ای جامع خوانده و افزود: خوشبختانه با اصلاحاتی که نمایندگان انجام داده‌اند وضعیت مطلوبی را برای فرهنگیان رقم خواهد زد.

علی علیزاده، نماینده مردم مراغه و عجبشیر نیز لزوم پرداختن معلم به مسائل کلان را یادآور شد و گفت: امروز همه جامعه بایستی قدردان کسی باشند که پرچمدار آگاهی و اندیشه بوده و سیر توسعه در همه جوامع با حضور و حفظ مقام معلم صورت خواهد پذیرفت.

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مطالبه جدی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: نقطه امید رهبر انقلاب در این مطالبه حضور فعالانه و مسئولانه معلمان جوان انقلابی در عرصه مدیریت آموزش و پرورش است و معلم تراز جمهوری اسلامی نباید منتظر بخشنامه باشد.
در ادامه فلاحت‌کار، دبیر جمعیت فرهنگیان جوان کشور با اشاره به تلاشهای این مجموعه گفت: همه ما باید فهم خود از مسایل آموزش و پرورش را بالا برده و نگرش خود درباره تعلیم و تربیت تغییر دهیم.

وی افزود: توانمندسازی مهارت محوری معلمان را از اولویتهای مجموعه شمرد که با فهم مشترک از گفتمان و دانش، می‌توان به قله‌های رفیع خردورزی و تولید علم رسید.

در پایان جلسه دکتر نظری تحول در آموزش و پرورش را مهم ارزیابی کرد و گفت: بایستی به نقطه ای برسیم که تولید علم برای دانش آموز تراز جمهوری اسلامی به فعالیت دائمی تبدیل شود