به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصد مراغا :  رئیس شورای اسلامی شهر مراغه گفت: بهره‌گیری از مشاوران امور شهری برای کاهش خطاها و تصمیم‌گیری‌ها مورد تاکید این شوراست و مشاورانی در برخی‌ از حوزه‌ها به کار گرفته می‌شوند. ناصر رحمتی روز سه‌شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر مراغه افزود: در همین راستا همفکری با مشاوران […]

مشاوران امور شهری در شورای شهر مراغه به کار گرفته می‌شوند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصد مراغا :  رئیس شورای اسلامی شهر مراغه گفت: بهره‌گیری از مشاوران امور شهری برای کاهش خطاها و تصمیم‌گیری‌ها مورد تاکید این شوراست و مشاورانی در برخی‌ از حوزه‌ها به کار گرفته می‌شوند.

ناصر رحمتی روز سه‌شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر مراغه افزود: در همین راستا همفکری با مشاوران متخصص در زمینه برنامه‌ریزی شهری و مسائل حقوقی در اولویت قرار دارد و طی جلسه‌های آینده شورا به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

وی اضافه کرد: نباید از نقش متخصصان در برنامه‌ریزی‌ها و برخی تصمیم‌گیری‌های شورای شهر غافل شویم زیرا مشاوران به ویژه در مسائل شهری می‌توانند در توسعه پایدار و کاهش هزینه‌ها تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته بسیج نیز بیان کرد: بسیج به عنوان نهادی مردمی در هشت سال دفاع مقدس و پس از آن نیز در تمامی عرصه‌ها حضوری موثر داشته و در شرایط ناشی از کرونا نیز در قالب گروه‌های جهادی نسبت به جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی برای رفع مشکلات معیشتی اقشار نیازمند تلاش قابل تحسینی داشته است.

وی ابراز امیدواری کرد که اعضای شورای اسلامی شهر مراغه نیز با تکیه بر روحیه بسیجی و جهادی بتوانند در مسیر توسعه و آبادانی شهر و نیز رفع دغدغه‌های شهروندان گام‌های موثر بردارند.

نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: با توجه به وجود برخی کارشناسان مجرب در مسائل شهری و حقوقی در این شهرستان، می‌توان از ظرفیت آنان برای برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای و تصمیم‌گیری‌ها به صورت افتخاری استفاده کرد.

ابراهیم خوش‌رفتار افزود: هم‌اکنون چندین نفر از کارشناسان و فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در شهرداری مراغه اشتغال دارند و باید با اعتماد به توانایی آنان از این ظرفیت بالقوه استفاده کرد.

وی اضافه کرد: در صورت استخدام و بکارگیری مشاوران حقوقی خارج از مجموعه مدیریت شهری، شهرداری و شورای اسلامی شهر متحمل هزینه‌های مالی خواهد شد.

رئیس کمیسیون ترافیک و حمل و نقل شهری شورای شهر مراغه نیز بیان کرد: با توجه به رسالت نظارتی شورای اسلامی شهر، برای ارزیابی دقیق و کارشناسی به ویژه در زمینه مصالحه‌ها باید از مشاورهای خبره در زمینه ارزیابی املاک و مسائل حقوقی استفاده کرد.

بهمن محمودی افزود: نوسان قیمت املاک نیز اهمیت وجود ارزیابان و کارشناسان حقوقی برای همکاری با کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر را دو چندان کرده است.

وی با اشاره به لزوم درآمدزایی از پایانه مسافری مراغه، بیان کرد: از ظرفیت تبلیغات محیطی در این پایانه نیز می‌توان استفاده کرد.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: وجود مشاور متخصص در حوزه‌های مختلف ضرورتی انکارناپذیر برای شورای اسلامی شهر مراغه است.

حسین شیخ‌فرجی افزود: برای اجرای هرچه مناسب‌تر طرح تفصیلی شهر مراغه، نیاز به مشاورهای عمرانی متخصص در زمینه معماری و شهرسازی احساس می‌شود.

وی اضافه کرد: برای این منظور می‌توان در قالب عقد قرارداد پروژه‌ای، از مشاوران شرکت‌های متخصص در زمینه شهرسازی در جهت تدوین برنامه‌های کلان شهری استفاده کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این جلسه گفت: طی سال‌های اخیر، تشکیل پارلمان شهری با حضور مشاوران متخصص در کنار مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر مطرح شده است.

رضا عسکری افزود: در این راستا اگر در قالب پارلمان شهری از توان متخصصان مجرب و کارشناسان دلسوز این شهرستان در بخش شهرسازی، فارغ از تمامی گرایش‌های جناحی استفاده شود، شاهد توسعه مناسب شهری در سال‌های آینده خواهیم بود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در بخش محیط زیست، معماری و شهرسازی خلاء وجود کارشناسان و مشاوران متخصص احساس می‌شود؛ با این وجود، باید در بکارگیری مشاورهای متخصص شهری، مدیریت هزینه‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون نزدیک به ۴۰ نفر از فارغ‌التحصیلان رشته حقوق در شهرداری مراغه شاغل هستند، افزود: بهره‌گیری از توان این کارشناسان با تحصیلات عالی دانشگاهی به عنوان مشاوران حقوقی، زمینه‌ساز مدیریت مناسب هزینه‌ها خواهد بود.

در این جلسه مقرر شد تا مشاوران پیشنهادی از سوی کمیسیون‌های تخصصی شورا معرفی و در جلسه‌های بعدی به آن رسیدگی شود؛ سخنگوی شورای اسلامی شهر نیز در پایان به برخی از سئوالات خبرنگاران رسانه‌های این شهرستان پاسخ داد.

مشاوران امور شهری در شورای شهر مراغه به کار گرفته می‌شوند

«عسکری» در پاسخ به سئوالی در خصوص طرح‌های عمرانی در دست اجرای شهرداری مراغه گفت: هم‌اکنون بیش از ۹۰ درصد از عملیات عمرانی خیابان‌های ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی و ۳۵ متری رسالت الغدیر انجام شده و عملیات خط‌کشی و تکمیل سیستم روشنایی آنها نیز در حال اجراست.

وی افزود: همچنین با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، به زودی کلنگ احداث خیابان‌های ۵۵ متری پروفسور قنادی و ۶۰ متری عشرت‌آباد نیز به زمین زده خواهد شد.

وی همچنین در پاسخ به سئوالی در زمینه وضعیت اجرای طرح کنارگذر جنوبی شهر مراغه، گفت: به دلیل اجرای این طرح به صورت مشارکتی با برخی دستگاه‌های اجرایی، جلسات تخصصی برای برنامه‌ریزی اجرای این طرح طی هفته‌های آینده با کمک نماینده این شهرستان برگزار خواهد شد.

همچنین در این جلسه چهار فقره مصالحه شهرداری مراغه با شهروندان نیز بررسی شد و مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفت