مدرسه ۲ کلاسه خیرساز «نصرت قمری» در روستای «ازبک» شهرستان مراغه با حضور جمعی از مردم و مسوولان کلنگ زنی شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصد مراغا : رئیس اداره آموزش و پرورش مراغه در مراسم کلنگ زنی این مدرسه گفت: این مدرسه ۲ کلاسه در زمینی به وسعت ۷۸ مترمربع توسط خیرمدرسه ساز […]

مدرسه ۲ کلاسه خیرساز «نصرت قمری» در روستای «ازبک» شهرستان مراغه با حضور جمعی از مردم و مسوولان کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصد مراغا : رئیس اداره آموزش و پرورش مراغه در مراسم کلنگ زنی این مدرسه گفت: این مدرسه ۲ کلاسه در زمینی به وسعت ۷۸ مترمربع توسط خیرمدرسه ساز مراغه ای «بابک جوان» و به نام مادرش خانم«نصرت قمری» در روستای ازبک کلنگ زنی شد.

حسین اکبریان افزود: مجموع اعتبار مورد نیاز برای ساخت این مدرسه ۶۰۰ میلیون تومان است که آورده خیر مدرسه ساز ۴۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون ۱۳ دانش آموز روستای ازبک در مدرسه ای کانکسی مشغول تحصیل و برخی از دانش آموزان مجبور به ادامه تحصیل در روستاهای اطراف و شهر مراغه هستند.

گفتنی است از سال۱۳۸۱ مجمع خیران مدرسه‌ساز در مراغه به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد، اما با توجه به قدمت شهرستان از سال ۱۳۰۱ تا به امروز ۱۰۰ مدرسه با ۵۰۰ کلاس درس از سوی خیران در مراغه احداث شده که از این تعداد نوسازی ۵۵ مدرسه از سال ۱۳۸۸ تاکنون بوده است.

حدود ۵۱ هزار دانش‌آموز و سه هزار کادر فرهنگی در ۵۵۰ مدرسه دولتی و غیردولتی مراغه در حال تحصیل و تدریس هستند.

مدرسه ۲ کلاسه خیرساز در روستای ازبک مراغه کلنگ‌زنی شد