به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصد مراغا: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: سهم این استان از اجرای طرح جهش تولید مسکن ۲۰۰ هزار واحد است و عملیات اجرایی آن در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز می‌شود. ابوالقاسم سلطانی که روز سه‌شنبه همراه با استاندار جدید آذربایجان‌شرقی و هیئت همراه وی به مراغه سفر کرده بود، […]

جهش تولید مسکن در آذربایجان‌شرقی طی سریع‌ترین زمان ممکن آغاز می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصد مراغا: مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: سهم این استان از اجرای طرح جهش تولید مسکن ۲۰۰ هزار واحد است و عملیات اجرایی آن در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز می‌شود.

ابوالقاسم سلطانی که روز سه‌شنبه همراه با استاندار جدید آذربایجان‌شرقی و هیئت همراه وی به مراغه سفر کرده بود، در بازدید از واحدهای در حال ساخت طرح اقدام ملی مسکن مراغه افزود: این تعداد واحد مسکونی در این استان با تامین فضای مورد نیاز در شهرستان‌های مختلف احداث خواهد شد.

به گفته وی اجرای طرح جهش تولید مسکن زمینه توسعه عمرانی و حل مشکل مسکن اقشار نیازمند، ضعیف و محروم را در شهرهای مختلف مرتفع خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: سهم مراغه نیز در طرح جهش تولید مسکن سه هزار واحد مسکونی بوده و برای آغاز ساخت آن باید زمین مناسب تامین شود.

«سلطانی» اضافه کرد: همچنین عملیات اجرایی احداث یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز در شهرک گلشهر این شهرستان به زودی آغاز خواهد شد.

جهش تولید مسکن در آذربایجان‌شرقی طی سریع‌ترین زمان ممکن آغاز می‌شود

به گزارش  رصد مراغا : سامانه «ثمن» ۲۸ مهرماه و یک ماه پس از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رییس دولت سیزدهم راه‌اندازی شد که بر اساس آن متقاضیان مسکن با رعایت چهار شرط تاهل یا سرپرست خانوار بودن، عدم مالکیت بخش خصوصی، استفاده نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در بخش زمین و مسکن و پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، امکان ثبت‌نام در سامانه را دارند.

بنا بر اعلام معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، پایش هم‌زمان با ثبت‌نام در مراحل مختلف انجام می‌شود. بعد از پایش اولیه و احراز شرایط، پذیرفته‌شدگان برای مراحل دیگر پایش به اداره‌های کل راه و شهرسازی استان برای بررسی سابقه پنج سال سکونت معرفی می‌شوند و در نهایت با تایید نهایی، برای دریافت تسهیلات و همچنین باز کردن حساب مسدودی به نام خود نزد بانک تسهیلات‌دهنده معرفی خواهند شد.

نشانی ثبت‌نام طرح جهش تولید مسکن

برپایه این گزارش، متقاضیان برای ثبت‌نام در طرح جهش تولید مسکن باید به سامانه saman.mrud.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. ثبت نام از روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه آغاز شده است و تا ۲۸ آبان ادامه دارد.