سخنگوی قوه‌قضاییه از بازداشت ۵ نفر به دلیل فعالیت در فتنه ۸۸ خبر داد و افزود: از این تعداد برخی در خارج و برخی در داخل کشور به سر می‌بردند. مراغه-پایگاه خبری رصد حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر امروز در هشتاد و یکمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه از برگزاری دادگاه پرونده جیسون رضائیان […]

۱۳۹۳۱۱۲۱۱۳۲۲۲۷۸۴۱۴۷۱۱۵۷۳

سخنگوی قوه‌قضاییه از بازداشت ۵ نفر به دلیل فعالیت در فتنه ۸۸ خبر داد و افزود: از این تعداد برخی در خارج و برخی در داخل کشور به سر می‌بردند.

مراغه-پایگاه خبری رصد حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر امروز در هشتاد و یکمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه از برگزاری دادگاه پرونده جیسون رضائیان خبر داد و اظهار داشت: امروز دادگاه پرونده جیسون رضائیان برگزار شد و تاریخ جلسه بعدی برگزاری دادگاه وی و صدور احتمالی رای دادگاه متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات قوه قضائیه در جهت مبارزه با فساد در داخل و خارج از این قوه گفت: در فاصله زمانی نشست خبری قبلی تا امروز ۴ وکیل متخلف که اقدام به پرداخت رشوه و یا مبادرت به ارتکاب سایر جرایم داشته‌اند دستگیر شدند و علاوه بر آن ۴ کارمند دستگاه قضایی و ۶،۷ نفر دلال نیز دستگیر شده که با جعل عنوان از مردم کلاهبرداری می‌کردند.

محسنی‌اژه‌ای در خصوص ساماندهی موسسات اعتباری و شرکت‌های تعاونی اعتبار نیز افزود: ساماندهی این موسسات در طول یکی دو هفته اخیر نیز همچنان ادامه دارد و چنانچه این موسسات در بازه زمانی اعلام شده به آنها نتواند شرایط قرار گرفتن تحت نظارت بانک مرکزی را اخذ کنند قطعا با مشکلاتی روبرو خواهند شد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: شرکت توسعه میزان نیز که از جمله این موسسات است و قرار بود در بانک صادرات ادغام شود، به دلیل نپذیرفتن این ادغام توسط اعضای هیئت مدیره موضوع منتفی شد و با توجه به آنکه نتوانستند در فرصت زمانی داده شده نیز اقدامات مورد نظر را انجام دهند تعدادی از اعضای هیئت مدیره آن بازداشت شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مدیر تسویه برای شرکت توسعه میزان از سوی قوه قضائیه انتخاب شده است گفت: انتخاب مدیر تسویه به منظور بازپرداخت پول مردم صورت گرفته و رسیدگی به این پرونده با شکایت بانک مرکزی و مردم به ترتیب با اتهامات اخلال در نظام اقتصادی و خیانت در امانت ادامه دارد.

اژه‌ای در ادامه این نشست از بازداشت ۵ نفر به دلیل فعالیت در فتنه ۸۸ خبر داد و افزود: از این تعداد برخی در خارج و برخی در داخل کشور به سر می‌بردند و این افراد در دادگاه بدوی محکوم شده‌اند ولی با توجه به بدوی بودن رای صادره از جزئیات میزان حبس آنها معذورم.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: همچنین طی یک دو هفته اخیر دو سه نفر نیز به همین اتهام ممنوع‌الخروج شده و افرادی نیز تحت تعقیب قرار گرفتند که از این میان برخی در خارج از کشور هستند و در صورت عدم حضور در دادگاه به صورت غیابی محاکمه خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به پیگیری اقدامات مجرمانه در فضای مجازی توسط پلیس و دستگاه قضایی گفت: همچنین در مدت زمان اخیر تعدادی از افرادی که در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی و توهین به افراد کرده بودند توسط پلیس فتا شناسایی و بازداشت شدند.

محسنی‌اژه‌ای با هشدار به مجرمان فعال در فضای مجازی تاکید کرد: کسانی که تصور می‌کنند در فضای مجازی قابل تعقیب نیستند اشتباه می‌کنند و من به آنها هشدار می‌دهم که تصور نکنند که در فضای مجازی می‌توانند اقدامات مجرمانه خود را ادامه دهند چرا که کسانی که هنوز دستگیر نشده‌اند این تصور را نداشته باشند که شناسایی نشده‌ و دستگیر نمی‌شوند و به وقت مقتضی دستگیر خواهند شد.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر گفت: خوشبختانه علاوه بر دستگیری خرده‌فروشان، اقدامات امنیتی و اطلاعاتی انجام شده دستگیری‌های قاچاقچیان مواد مخدر را عمدتا به سمت باندهای قاچاق عمده مواد مخدر سوق داده‌اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اداره اطلاعات اصفهان در یکی دو هفته اخیر تلاش خوب و قابل تقدیری را در انهدام دو باند قوی مواد مخدر انجام داد که از این دو باند بیش از ۱۹۰ کیلوگرم تریاک و ۱۶۰ کیلوگرم هروئین کشف و ضبط شد.

اژه‌ای افزود: همچنین در یزد نیز باندی با ۹۰۰ کیلوگرم تریاک و ۱۰۰ کیلوگرم حشیش منهدم گردید.

انتهای پیام/*