ازدحام جمعیت در تنها ترین مرکز نمونه گیری تست (PCR) در مراغه

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رصدمراغا ؛ آمار بالای فوتی های کرونا در چند روز گذشته در شهرستان مراغه موجبات نگرانی همشهریان را افزایش داده است و از طرفی برخی ضعف های مدیرتی باعث اعتراض بیماران کرونایی در مراغه شده است .
یکی از مسائل مهم در بیماری کرونا انجام تست ها اولیه است که به گفته کارشناسان ، تست یا آزمایش (PCR) یکی از آزمایش های موثر در تشخیص بیماری کرونا است که خوشبختانه در شهرستان مراغه و در پایگاه سلامت غیر ضمیمه آقالار انجام می گیرد .
اما متاسفانه نحوه مدیریت در این خصوص موجبات نارضایتی همشهریان را به بار آورده است ، بدیهی است اختصاص تنها یک مرکز برای انجام تست از بیماران در یک شهرستان بالای 270 هزار نفری جوابگوی حجم بالای مراجعات روزانه بیماران را نخواهد داد .
از طرفی با توجه به اینکه مراجعه کنندگان به این مرکز بیشترشان مبتلا به کرونا هستند این مساله باعث انتقال ویروس به بقیه نیز خواهند بود ؛ لذا با توجه به اینکه انجام آزمایش در بیمارستان صورت می گیرد و در مرکز سلامت فقط نمونه گیری انجام می شود می توان در سایر نقاط شهرستان نیز مراکزی را برای تست (PCR) اختصاص داد .
اعتراضاتی هم در خصوص عدم پاسخگویی متوالیان این مرکز به تماس های تلفنی است که خود اعلام می کنند برای گرفتن نتیجه با شماره مورد نظر تماس حاصل نمایید .
امیدواریم با مدیریت جهادی و پیگیری های مسئولین امر در این خصوص ، هم شاهد ایجاد مراکز دیگر در سایر نقاط شهر باشیم و هم با تدابیر دیگر و همچنین رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم شاهد فروکش کردن این بیماری منحوص باشیم .