به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، چند روز مانده به آغاز فعالیت شوراهای جدید شهر، این روزها شبکه‌ها مجازی در مراغه به محلی برای معرفی و انتخاب شهردار آینده این شهر شده است. برخی گروه‌ها و کانال‌ها در تلگرام و اینستاگرام به راحتی برای شهر مراغه شهردار معرفی یا گزینه‌های همدیگر را نقد و تخریب […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، چند روز مانده به آغاز فعالیت شوراهای جدید شهر، این روزها شبکه‌ها مجازی در مراغه به محلی برای معرفی و انتخاب شهردار آینده این شهر شده است.

برخی گروه‌ها و کانال‌ها در تلگرام و اینستاگرام به راحتی برای شهر مراغه شهردار معرفی یا گزینه‌های همدیگر را نقد و تخریب می‌کنند.

بیشتر از ۱۰ روز در این گروه‌ها، مجازی بازها به راحتی نفراتی را معرفی حتی رزومه آنها را برای معرفی به اعضای شورای منتخب منتشر می‌کنند.

در این میان خیلی از علاقه‌مندان به معرفی شهردار سر گزینه‌های جدید با هم درگیر لفظی پیدا می‌کنند و ساعت‌ها با هم بحث جدل می‌کنند.

چند روز مانده به معرفی اعضای دوره ششم شورای شهر مراغه در بیشتر گروه‌ها و کانال‌ها مطالب معرفی شهردار برای آینده شهر ۱۸۰ هزار نفری مراغه به‌عنوان دومین شهر پر جمعیت استان است.

بحث و جدل‌ها برای انتخاب شهردار آینده مراغه، در فضای مجازی برخی روزها تا ساعت چهار صبح به طول می‌انجامد.

علاوه از مجازی بازها خیلی‌ها بصورت حضوری و تلفنی در تلاش برای معرفی شهردار به شورای منتخب ششم هستند.

امروز در مراغه، خیابان‌ها از نظر آسفالت وضعیت خوبی ندارند، این شهر به شدت نیازمند ساماندهی وسایط نقلیه عمومی از جمله اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها هستند.

شهر مراغه به خاطر داشتن بافت قدیمی به شدت مشکل ترافیکی دارد و مردم برای تردد خودروها از خیابان‌های کم عرض و پیاده‌روهای باریک در رنج و عذاب هستند.

کوچه‌ها و معابر در برخی محله‌های حاشیه شهر از جمله زیبا شهر، شهرک‌های امام علی (ع)، امام حسن (ع) با گذشت چند سال همچنان خاکی هستند.

تعطیلی چندین ساله پارک کودک و پارک معلم به خاطر فرسوده بودن زیرساخت‌ها، مردم را به پارک یادگاران با کمترین امکانات تفریحی سوق داده است.

در مراغه هر درختی که خشک می‌شود کسی نیست جای آن درخت بکارد و روز به روز از تعداد درختان حاشیه خیابان‌های این شهر کاسته می‌شود.

فرسوده بودن ماشین‌آلات عمرانی شهرداری، بی‌توجهی به زیرساخت‌های اساسی شهر، نبود روحیه مسیرگشای در بافت فرسوده شهر گوشه‌ای از مشکلات مراغه اولین پایتخت ایلخانان است.

شورای منتخب دوره ششم مراغه با این همه مشکلات نیازمند شهرداری توانا، کاردان و انقلابی هستند که معرفی آن از طریق فضای مجازی بسیار سخت است.

امید است، اعضای منتخب شهر مراغه بدور از جار و جنجال‌های مجازی و سفارش از بیرون، با شور و مشورت به فکر شهردار آینده این شهر باشند.
احمدطالبی
انتهای پیام/