به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا؛ اسماعیل کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت : از ابتدای سال با هدف حمایت از تولید مرغ ، تخم مرغ ، شیر و گوشت ۲۰ هزار تن نهاده و ۶ هزار تن کنسانتره بین مرغداری ها و واحد های دامی شهرستان توزیع شده است . کریمی اصل افزود: […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا؛ اسماعیل کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت : از ابتدای سال با هدف حمایت از تولید مرغ ، تخم مرغ ، شیر و گوشت ۲۰ هزار تن نهاده و ۶ هزار تن کنسانتره بین مرغداری ها و واحد های دامی شهرستان توزیع شده است .

کریمی اصل افزود: از این نهاده ها ۹۰ واحد مرغداری گوشتی و ۱۲ واحد دامداری صنعتی و واحدهای دامداری کوچک در روستاها بهره مند شده اند .

وی ارزش نهاده ها توزیع شده دولتی یارانه‌دار بین دامداران و مرغداران شهرستان را در سال جاری بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد .

مدیر جهاد کشاورزی مراغه افزود: نهاده های خام دامي شامل كنجاله سويا، ذرت، جو و سبوس با قیمت مصوب و با معرفي و نظارت کارشناسان اداره بهبود تولیدات توزیع شده است .

کریمی اصل با اشاره به یارانه‌ای بودن این سهمیه‌ها و اختلاف قیمت آن با بازار آزاد، خاطر‌نشان کرد: توزیع این نهاده‌ها بین واحدهای تولیدی، موجب کاهش هزینه خوراک واحدهای دامداری و افزایش سوددهی و رضایت شغلی دامداران می‌شود و به صورت مداوم از طرف ادارات مربوطه تحت رصد و پایش قرار می گیرد.

وی افزود: دامداران برای افزایش راندمان تولید و دریافت سود بیشتر علاوه بر استفاده از نژادهای اصلاح‌شده و مناسب منطقه باید با تبدیل تغذیه سنتی به صنعتی و استفاده از‌ کنسانتره و‌ میکسرهای‌ خوراکی همراه با مکمل‌ها‌ استفاده کنند.

به گزارش رصدمراغا، شهرستان مراغه با تولید سالانه نزدیک ۲۰ هزار تن تخم مرغ و بیش از ۵ هزارتن گوشت مراغه رتبه اول تولید تخم مرغ و سوم تولید مرغ و تولید سالانه شش هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز، رتبه سوم را در آذربایجان شرقی دارد.
انتهای پیام/