به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا؛ سرهنگ محسن محمودی رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی در تشریح این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا همواره برای احقاق حقوق کسانی که در فضای مجازی مورد جرائم قرار گرفته اند، تلاش می کنند. سرهنگ محمودی ادامه داد: در بیشتر پرونده های جرائم فضای مجازی در این استان، اموال مال […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا؛ سرهنگ محسن محمودی رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی در تشریح این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا همواره برای احقاق حقوق کسانی که در فضای مجازی مورد جرائم قرار گرفته اند، تلاش می کنند.

سرهنگ محمودی ادامه داد: در بیشتر پرونده های جرائم فضای مجازی در این استان، اموال مال باختگان کلاهبرداری های مجازی با دستور قضایی به آنان استرداد شده است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر گرایش به استخراج رمز ارزها افزایش یافته است، اضافه کرد: ناآشنایی به فضای مجازی و قوانین کسب و کارها در این فضا زمینه ساز جرم زدگی بسیاری از افراد فعال در این بخش شده است.

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی گفت: در این راستا، ساماندهی کسب و کارهای فضای مجازی توسط پلیس فتای کشور و این استان در حال انجام است.

سرهنگ محمودی با اعلام اینکه دومین آزمایشگاه ادله دیجیتال آذربایجان شرقی پس از مرکز این استان به در مراغه راه اندازی شده است، ادامه داد: در این مرکز، تمامی مراجعات برای بررسی گوشی های همراه و دوربین های مداربسته جهت ارائه به مراجع قضایی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: آزمایشگاه ادله دیجیتال مراغه، مرکز معین شهرستان های جنوب آذربایجان شرقی شامل این شهرستان، بناب، ملکان، هشترود و عجب شیر در بررسی گوشی های همراه و فیلم های دوربین های مداربسته خواهد بود.

سرهنگ محمودی گفت: با بهره برداری از این مرکز، رسیدگی به پرونده جرائم فضای مجازی تسریع و تسهیل شده و از مراجعه مردمی به مرکز استان جهت ادامه روند پرونده جرائم مجازی خودداری خواهد شد.

وی افزود: آشنایی به قوانین و جرائم فضای مجازی و نیز کنترل و نظارت والدین بر حضور فرزندان در شبکه های اجتماعی با بهره گیری از ابزار ها و ترم افزار های کنترلی زمینه ساز پیشگیری از آسیب های اجتماعی خواهد بود.

رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی اعلام کرد: تلفن گویای ۹۶۳۸۰ آماده ارائه مشاوره به شهروندان در زمینه جرائم سایبری توسط کارشناسان پلیس فتاست.