به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، سیدعلی موسوی فرماندار مراغه در نشست سوادآموزی مراغه ادامه داد: بهره گیری از شیوه های نوین پژوهشی برای تعیین نرخ باسوادی و نیز تعداد افراد نیاز به بازآموزی و سوادآموزی در این شهرستان بیش از پیش احساس می شود. موسوی اضافه کرد: وجود سامانه سیب وزارت بهداشت و ثبت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، سیدعلی موسوی فرماندار مراغه در نشست سوادآموزی مراغه ادامه داد: بهره گیری از شیوه های نوین پژوهشی برای تعیین نرخ باسوادی و نیز تعداد افراد نیاز به بازآموزی و سوادآموزی در این شهرستان بیش از پیش احساس می شود.

موسوی اضافه کرد: وجود سامانه سیب وزارت بهداشت و ثبت مشخصاتی بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهری و روستایی می تواند ابزاری برای شناسایی میزان باسوادی و افراد لازم التعلیم در این شهرستان باشد.

فرماندار مراغه گفت: همچنین در راستای شناخت مناسب و تهیه آمارهای صحیح باسوادی، فراخوان ایده های جدید و به روز در زمینه سوادآموزی توسط آموزش و پرورش ضروری بوده و باید اجرایی شود.

وی با اشاره به اجرای شیوه های آموزش مجازی در ایام کرونایی افزود: وجود برخی نقایص در این آموزش ها زمینه ساز بروز ضعف های آموزشی و علمی در بین دانش آموزان شده است.

موسوی با بیان اینکه دغدغه های بخش آموزش و پرورش باید مرتفع شود، ادامه داد: اولین گام برای توسعه زیرساخت های تعلیم و تربیت، تدوین چشم انداز و تعیین نقاط ضعف، قوت، فرصت های و تهدیدهای پیش روست.

حسین اکبریان مدیر آموزش و پرورش مراغه هم با اشاره به پیشینه نهضت سواد آموزی گفت: با وجود تلاش های بسیار برای سواد آموزی در سال های اخیر، بی رغبتی سوادآموزان به آموزش ها مهم ترین چالش پیش روی سوادآموزان است.

اکبریان افزود: براساس آمارهای سال ۹۸، هم اکنون ۲۷۴ آموزش دهنده برای سوادآموزی در این شهرستان فعالیت می کنند که باید این تعداد افزایش یابند.

وی ادامه داد: همچنین ۷۵۵ نفر در دوره سواد آموزی، ۴۸۵ نفر در دوره تحکیم و ۳۹۲ سوادآموز نیز در دوره انتقالی آموزش سوادآموزی می بینند.

اکبریان اعلام کرد: اجرای کلاس های سوادآموزی در نقاط مختلف شهر و روستا از جمله برای زندانیان کم سواد و نیز اجرای کلاس های آموزش رایانه از جمله اقدامات انجام شده در این شهرستان برای کاهش بی سوادی و کم سوادی است.
انتهای پیام/