حجت‌الاسلام مجید نجفی نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در همایش “فرهنگ‌سازی غذای حلال” که در مراغه برگزار شد، گفت : نظارت بر ذبح شرعی در این کشتارگاه‌ها مسئولیت خطیر ناظران شرعی بوده و این امر در تامین غذای حلال جامعه مهم و حائز اهمیت است. حجت الاسلام نجفی با تاکید بر لزوم دریافت برند […]

حجت‌الاسلام مجید نجفی نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در همایش “فرهنگ‌سازی غذای حلال” که در مراغه برگزار شد، گفت : نظارت بر ذبح شرعی در این کشتارگاه‌ها مسئولیت خطیر ناظران شرعی بوده و این امر در تامین غذای حلال جامعه مهم و حائز اهمیت است.

حجت الاسلام نجفی با تاکید بر لزوم دریافت برند حلال توسط کتشارگاه‌های دام و طیور، اضافه کرد: برای این منظور باید کشتارگاه‌ها استاندارد حلال را دریافت کنند که این امر می‌تواند زمینه صادرات غذای حلال رافراهم کند.

حجت‌الاسلام جعفر نزاعی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دامپزشکی آذربایجان‌شرقی نیز گفت: در حال حاضر ۲۰ کشتارگاه دام و طیور صنعتی در این شهرستان از ناظران شرعی بر ذبح برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام نزاعی افزود: از این تعداد ۹ کشتارگاه در زمینه دام و ۱۱ کشتارگاه در زمینه طیور فعالیت می‌کند و نظارت‌های مستمر شرعی و بهداشتی بر روند کشتار در آنها انجام می‌شود.

فعالیت سه کشتارگاه صنعتی دام و طیور در مراغه

اسماعیل کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی مراغه نیز بیان کرد: هم‌اکنون سه کشتارگاه صنعتی دام و طیور در این شهرستان فعال بوده و نظارت‌های شرعی و بهداشتی در آن به صورت مستمر انجام می‌شود.

کریمی‌اصل افزود: ماهاهنه بیش از ۳۰۰ هزار قطعه طیور و سالانه از ۱۰ هزار راس دام سبک در کشتارگاه‌های این شهرستان ذبح و کشتار می‌شود.

وی اضافه کرد: فعالیت این کشتارگاه‌های صنعتی، ظرفیت مناسبی برای ذبح دام و طیور به صورت بهداشتی و شرعی و ارائه خدمات به شهرهای همجوار این شهرستان است.

به گزارش رصدمراغا ذبح شرعی یا ذبح اسلامی به مجموعه دستورهایی گفته می‌شود که در دین اسلام برای شیوه‌ی سر بریدن حیوانات توصیه شده‌ است که با بریدن رگ‌های چهارگانه گردن حیوان تحقق پیدا می‌کند.

انتهای پیام/