به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا؛ آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در این همایش گفت: غذای حلال باید بدون هرگونه کوتاهی در نظارت‌های شرعی و بهداشتی در سفره مردم باشد و کوتاهی در نظارت بر ذبح اسلامی در کشتارگاه‌ها قابل توجیه نیست. آیت‌الله پورمحمدی با تاکید بر اینکه مصرف غذای […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا؛ آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در این همایش گفت: غذای حلال باید بدون هرگونه کوتاهی در نظارت‌های شرعی و بهداشتی در سفره مردم باشد و کوتاهی در نظارت بر ذبح اسلامی در کشتارگاه‌ها قابل توجیه نیست.

آیت‌الله پورمحمدی با تاکید بر اینکه مصرف غذای غیرحلال، اثر وضعی بر جامعه دارد، اضافه کرد: مصرف گوشت غیرحلال که بر اثر ذبح غیراسلامی تولید و عرضه می‌شود، حرام است و مسئولیت آن برعهده ناظران روحانی مستقر در مراکز کشتار دام و طیور می‌باشد.

 

کشتار دام‌های مولد آسیب‌زاست

فرماندار مراغه نیز گفت: کشتار دام‌های مولد در این شهرستان می‌تواند زمینهساز ضررهای اقتصادی باشد.

سیدعلی موسوی افزود: متاسفانه ذبح دام‌های سبک و سنگین مولد توسط برخی دامداران به بهانه نداشتن توانایی در تامین غذای دام‌ها، ضررهای اقتصادی بسیاری به بخش کشاورزی و تولید این شهرستان وارد می‌کند.

وی با اشاره به لزوم توجه به بازار غذای حلال نیز ادامه داد: اکنون نیاز است که در کنار مصرف غذای حلال و لزوم توسعه اقتصادی، تولید غذای حلال در بخشهای تولیدی و کشاورزی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: الگوبرداری از کشورهای موفق در زمینه تولید غذای حلال میتواند بستر توسعه اقتصادی در کشور به ویژه مراغه به عنوان یکی از قطبهای مهم کشاورزی و دامداری شمالغرب کشور را فراهم کند.