به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، احمد مجتهدی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: با حضور دو تیم مراقب سلامت در مناطق ییلاق نشین سهند مراغه به عشایر ساکن این مناطق دور افتاده خدمات بهداشتی و درمانی لازم ارائه شد. مجتهدی ادامه داد: در طی دو روز برگزاری اردوی جهادی برای یک هزار و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، احمد مجتهدی معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت: با حضور دو تیم مراقب سلامت در مناطق ییلاق نشین سهند مراغه به عشایر ساکن این مناطق دور افتاده خدمات بهداشتی و درمانی لازم ارائه شد.

مجتهدی ادامه داد: در طی دو روز برگزاری اردوی جهادی برای یک هزار و ۵۰۰ نفر خدمات بهداشتی، ویزیت رایگان، دارو‌های مورد نیاز و اقلام حفاظت فردی مرتبط با کرونا ارائه شد.

وی اضافه کرد: در این اردوی جهادی تیم های مراقب سلامت متشکل از پزشک ، ماما و بهورز حضور داشتند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی مراغه گفت:در شهرستان مراغه جمعیت ۱۰۰ درصدی روستا‌ها از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند هستند.

وی افزود: با توجه به میهمان بودن عشایر خدمات بهداشتی به این قشر مولد از طریق گروه‌های جهادی و تیم‌های مراقب سلامت انجام می‌شود.

به گزارش رصدمراغا تابستان هرسال ۷۵۰ خانوار عشایر از استان‌های آذربایجان شرقی و غربی برای تولید لبنیات و فرآورده‌های دامی به مراتع سهند کوچ می‌کنند.

انتهای پیام/