به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، طاهر علمی معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: گردآوری اسناد و عکس‌های تاریخ آموزش و پروش مراغه کاری ماندگار برای آیندگان است. علمی افزود: نسل‌های آینده با استفاده از آثار این موزه می‌توانند با تاریخ، فرهنگ، تعلیم و تربیت گذشته […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، طاهر علمی معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: گردآوری اسناد و عکس‌های تاریخ آموزش و پروش مراغه کاری ماندگار برای آیندگان است.

علمی افزود: نسل‌های آینده با استفاده از آثار این موزه می‌توانند با تاریخ، فرهنگ، تعلیم و تربیت گذشته خود بیشتر آشنا شوند.

محمد مشتری مدیر موزه آموزش و پرورش مراغه هم گفت: اشیا و اسناد موزه آموزش و پرورش مراغه ۷۵ تا ۱۱۰ سال قدمت دارد.

مشتری افزود: این اشیا و اسناد شامل وسایل کمک آموزشی مدارس قدیمی، کارنامه دانش آموزان، دفاتر بازرسی مدارس، عکس‌های مدارس و کتاب‌های آموزشی است.

وی اضافه کرد: بخشی از این اشیا از مدارس قدیمی جمع آوری و عکس‌ها را هم خانواده‌ها اهدا کرده اند و اسناد نیز از آرشیو اداره آموزش و پرورش به موزه اهدا شده است.

به گفته مدیر موزه آموزش و پرورش مراغه در این موزه با هدف معرفی آموزش و پرورش مراغه بیش از یک هزار و ۱۰۰ شیء و سند تاریخی به نمایش درآمده است.

مشتری افزود: علاقه مندان برای بازدید از اشیا و اسناد آموزشی می‌توانند هر روز در وقت اداری به موزه آموزش و پرورش واقع در خیابان شهید مصطفی خمینی دبیرستان برادران شهید پوررستم مراجعه کنند.

به گزارش رصدمراغا موزه آموزش و پرورش مراغه سال ۱۳۹۷ راه اندازی شده است و کلیه عکس‌های در معرض نمایش علاقمندان، شامل کلاس‌های درس، عکس‌های یادگاری پایان دوره تحصیل و معلمان عرصه تعلیم و تریبت مراغه در صد سال گذشته است.