به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا؛ علی علیزاده نماینده مردم مراغه، عجبشیر، قلعه‌چای و سراجو در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار مکاتبه‌ها و پیگیری‌های مستمر، حسن نیت “تورج دهقانی زنگنه” رئیس سازمان هواپیمایی کشور و حمایت علی نیکزاد نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در از سرگیری پروازهای این فرودگاه اثرگذار بوده است. علیزاده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا؛ علی علیزاده نماینده مردم مراغه، عجبشیر، قلعه‌چای و سراجو در مجلس شورای اسلامی گفت: در کنار مکاتبه‌ها و پیگیری‌های مستمر، حسن نیت “تورج دهقانی زنگنه” رئیس سازمان هواپیمایی کشور و حمایت علی نیکزاد نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در از سرگیری پروازهای این فرودگاه اثرگذار بوده است.

علیزاده با قدردانی از مشارکت مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، اظهار کرد: حدود ۱۰ روز قبل به ناگاه پروازهای فرودگاه سهند متوقف شد و پس از پیگیری متوجه شدیم که عامل توقف پروازها مشکل سوخت‌گیری هواپیماها به دلیل نبود جایگاه سوخت یا خودرو سوخت‌رسان در این فرودگاه است.

وی گفت : پیش از آن نیز برخی از هواپیمایی‌هایی که قابلیت یکبار سوخت‌گیری در تهران و رفت و برگشت در مسیر مهرآباد – سهند را داشت، می‌توانست مسافران مراغه را جابجا کند اما سوخت همین هواپیماها هم در فصل تابستان جوابگوی رفت و برگشت بین مهرآباد و سهند نیست.

علیزاده با تاکید بر اینکه تنها راهکار کوتاه‌مدت برای توسعه این فرودگاه استقرار خودرو سوخت‌رسان در شهرستان است تا کمبود سوخت هواپیماها را در فرودگاه سهند جبران کند، بیان کرد: مسئولین امر پس از پیگیری‌ها قانع شدند تا پروازهای ایران‌ایر را با دو پرواز در هفته و ظرفیت مسافر کمتر برقرار کنند.

نماینده مردم مراغه، عجبشیر، قلعه‌چای و سراجو اضافه کرد: اکنون برقراری دو پرواز دیگر توسط شرکت‌های هواپیمایی “آتا” و “پارس‌ایر” را پیگیر هستیم و هر شرکتی که ماندگاری بیشتری در فرودگاه سهند داشته باشد، با آن شرکت توافق خواهیم کرد.

علیزاده ادامه داد: از وزیر نفت و شرکت پخش پالایش نیز تامین موقت تانکر سخت‌رسان برای فرودگاه سهند را پیگیری خواهم کرد تا در آینده جایگاه سوخت‌گیری در فرودگاه سهند ایجاد شده و مشکل به صورت اساسی حل شود که در آن صورت شاهد افزایش پروازهای این فرودگاه به شهرهای مختلف کشور از جمله مشهد مقدس خواهیم بود.

انتهای پیام/