به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در آیین بهره برداری ساختمان دادسرای بخش سراجو گفت: با وجود راه‌اندازی دادگاه عمومی بخش سراجو، تجهیز و تامین نیروی انسانی مورد نیاز آن باید مورد توجه دستگاه قضائی قرار گیرد. آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی افزود: با توجه به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی عضو خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه در آیین بهره برداری ساختمان دادسرای بخش سراجو گفت: با وجود راه‌اندازی دادگاه عمومی بخش سراجو، تجهیز و تامین نیروی انسانی مورد نیاز آن باید مورد توجه دستگاه قضائی قرار گیرد.

آیت‌الله محمدتقی پورمحمدی افزود: با توجه به خدمت‌رسانی این دادگاه به روستاها و شهر خداجو، توسعه این دادگاه در آینده نزدیک نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت کار قضاوت در جامعه اسلامی، اضافه کرد: اجرای حدود الهی در آیات و روایات مورد تاکید بوده و از جایگاه بسیار مهمی در شرع و قوانین اسلامی برخوردار است.

دادگاه خراجو به ۹۹ روستا و شهر خداجو خدمات می‌دهد

رئیس دادگستری مراغه نیز گفت: دادگاه عمومی بخش سراجو در زمینی به مساحت ۵۰۷ مترمربع و با زیربنای ۳۴۰ مترمربع احداث شد و به اهالی ۹۹ روستای بخش سراجو و شهر خداجو خدمات خواهد داد.

فرهاد خاکپور افزود: بر همین اساس خدمات قضائی این دادگاه به حدود ۲۵ هزار نفر جمعیت ثابت و ۳۰ هزار نفر از جمعیت متغییر و فصلی بخش سراجو ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این دادگاه همچنین ۲۵ درصد از ورودی پرونده به محکم قضائی مراغه که اغلب اختلاف‌های ملکی است، کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/