به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، علی علیزاده نماینده مردم مراغه، عجبشیر، قلعه‌چای و سراجو گفت: با اختصاص ۵ میلیارد تومان از اعتبارات ملی امسال مطالعه احداث سد بر روی رودخانه‌های مردق و خداجو انجام می‌شود. علیزاده با بیان اینکه مراغه قطب تولید میوه و محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی است افزود: ایجاد این ۲ […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، علی علیزاده نماینده مردم مراغه، عجبشیر، قلعه‌چای و سراجو گفت: با اختصاص ۵ میلیارد تومان از اعتبارات ملی امسال مطالعه احداث سد بر روی رودخانه‌های مردق و خداجو انجام می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه مراغه قطب تولید میوه و محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی است افزود: ایجاد این ۲ سد با هدف تامین آب باغ‌ها و زمین‌های زراعی منطقه ضروری است و این طرحها با مشارکت بانک‌ها اجرا خواهد شد.

طبق اظهارات نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی، به علت پایین رفتن آب سفره‌های زیر زمنیی، کشاورزی و صنعت شهرستان به شدت با کمبود آب مواجه است.

علیزاده همچنین از ابلاغ ۴۰ میلیادر تومان برای شروع عملیات آزاد راه مراغه – هشترود خبر داد.

وی افزود: تلاش مسئولان شهرستان، استان و قرار گاه عاشورا بهره برداری از قطعه‌های ۲ و ۳ این آزاد راه پس از ۲ سال توقف اجرا شود.

علیزاده خاطرنشان کرد: جاده فعلی مراغه – هشترود مسیر تردد ۲ میلیون نفر از شهروندان آذربایجان شرقی و غربی به مرکز کشور است و جوابگوی ترافیک سنگین فعلی نیست.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال از اعتبارات ملی ردیف بودجه برای ساخت بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در این شهر ایجاد شده است.

علی علیزاده افزود: ۳۵۰ تخت این بیمارستان از اعتبارات ملی و ۱۵۰ تخت نیز با مشارکت سازمان تامین اجتماعی تامین می‌شود.

انتهای پیام/