به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه بررسی مشکلات واحدهای غیرمجاز مرغداری مراغه گفت: در این طرح واحدهای غیرمجاز در قالب قراردادهایی ، تجمیع و برای ادامه فعالیت در زیر مجموعه یک شرکت قرار میگیرند. فتحی افزود: این طرح به صورت پایلوت کشوری از شهر مراغه آغاز […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه بررسی مشکلات واحدهای غیرمجاز مرغداری مراغه گفت: در این طرح واحدهای غیرمجاز در قالب قراردادهایی ، تجمیع و برای ادامه فعالیت در زیر مجموعه یک شرکت قرار میگیرند.

فتحی افزود: این طرح به صورت پایلوت کشوری از شهر مراغه آغاز شده است و به زودی در دیگر شهرهای استان نیز اجرا میشود.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح مشکل نزدیک ۴۰۰ واحد مرغداری استان برطرف شده و این واحدها وارد چرخه تولید خواهند شد.

علی علیزاده نماینده مردم مراغه، عجبشیر، قلعه چای و سراجو در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت : در شهرستانهای مراغه و عبجشیر ۹۰ واحد مرغداری به خاطر محدودیت های تولید ، مشکل دارند .

علیزاده افزود : در مراغه ۶۰ واحد و در عجب شیر ۳۰ واحد به علت مشکلات بهداشتی ، نزدیک بودن به هم و فعالیت سنتی قادر به ادامه فعالیت نیستند.

وی اضافه کرد : با دستورالعمل جدید وزارت جهاد کشاورزی در قالب تولید بصورت فعالیت قرار دادی مشکلات واحدهای مرغداری غیرمجاز برطرف و از این طریق برای افراد زیادی شغل ایجاد می شود.

موسوی فرماندار مراغه هم گفت : ۳۰ درصد واحدهای مرغداری گوشتی و تخمی در مراغه غیر مجاز شناخته شده و فعالیت آنها متوقف است.

وی افزود : واحدهای غیر مجاز قادر به استفاده از خدمات دولتی و نهاده های کشاورزی نبوده و نیازمند رفع مشکل هستند.

انتهای پیام/