به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، اسماعیل کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی مراغه افزود: از ابتدای امسال نشاء ٢٠ نوع گیاه دارویی شامل زوفا، آویشن، بادرشبی، بادرنجبویه، زیره سبز و پنیرک و موسیر در این شهرستان توزیع و در سطح ٤٩ هکتار کاشته شده است. کریمی اصل اضافه کرد: بیشترین سطح زیرکشت گیاهان دارویی به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، اسماعیل کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی مراغه افزود: از ابتدای امسال نشاء ٢٠ نوع گیاه دارویی شامل زوفا، آویشن، بادرشبی، بادرنجبویه، زیره سبز و پنیرک و موسیر در این شهرستان توزیع و در سطح ٤٩ هکتار کاشته شده است.

کریمی اصل اضافه کرد: بیشترین سطح زیرکشت گیاهان دارویی به وسعت ۳۵ هکتار به گل محمدی و ۵ هکتار نیز به زعفران اختصاص یافته است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی مراغه، در کنار توزیع نشاء برای کشاوزران و باغدارانی که اقدام به کاشت گیاهان دارویی کرده اند کلاس‌های آموزشی کاشت، داشت و برداشت برگزار شده است.

وی افزود: این شهرستان از نظر آب و هوایی و شرایط جغرافیایی منطقه مناسبی برای کشت گیاهان دارویی است.

کریمی اصل گفت: گیاهان دارویی نیاز آبی پایینی دارند، بنابراین توسعه کشت گیاهان دارویی در تغییر و اصلاح الگوی کشت در منطقه به ویژه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه با توجه به کاهش منابع آبی باید مورد توجه خاص قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به نیاز آبی کم، این گیاهان در زمین‌های کم بازده برای دیگر محصولات زراعی کاشته شده اند.

انتهای پیام/