به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، اصغر تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت:نقشه راه توسعه سلامت دانشکده علوم پزشکی مراغه تدوین شد. تنومند گفت: این نقشه با هدف شناخت بیماریها ، آسیب های اجتماعی و مشارکت دستگاههای اجرایی در تامین سلامت شهرستان تدوین شده است. وی افزود: […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، اصغر تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت:نقشه راه توسعه سلامت دانشکده علوم پزشکی مراغه تدوین شد.

تنومند گفت: این نقشه با هدف شناخت بیماریها ، آسیب های اجتماعی و مشارکت دستگاههای اجرایی در تامین سلامت شهرستان تدوین شده است.

وی افزود: این نقشه در قالب ۲۰۰ برگ سند اجرایی و در مدت یک سال طراحی، تدوین و برای اجرا آماده شده است.

وی اضافه کرد: در قالب این نقشه ۱۰ علت بیماری، مرگ و میر در شهرستان شناسایی و برای پیشگیری و کاهش این بیماری ها و مرگ و میر برنامه تدوین شده است.

به گفته رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه، بررسی‌های دو سال گذشته نشان می‌دهد بیماری های قلبی عروقی، سرطان ها و تومورها، تنفسی و تصادفات بیشترین عامل مرگ و میر در این شهرستان هستند.

وی افزود: نقشه راه توسعه سلامت دانشکده علوم پزشکی با تعیین وظایف و مسئولیت دیگر دستگاه ها و نهادها تا پایان سال اجرا خواهد شد.

تنومند با اینکه این دانشکده متولی تامین سلامت در جامعه است، افزود: بدون مشارکت دیگر دستگاه‌های و نهادها تامین سلامت جامعه سخت و غیر ممکن است.

وی گفت: نزدیک به ۷۰درصد سلامت شهروندان در جامعه برعهده دیگر سازمان ها و نهادها است.

انتهای پیام/