به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، سیدعلی موسوی فرماندار مراغه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی مراغه اظهار داشت: با وجود کرونا برای پیشگیر از بیماری‌ها ساماندهی و ایجاد محل مناسب برای جگرپزی‌های سیار در سطح شهر ضروری است. موسوی افزود: جگرپزی‌های بلوار طبیعت بدون داشتن کمترین زیرساخت‌های بهداشتی اقدام به عرضه غذا می‌کنند. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، سیدعلی موسوی فرماندار مراغه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی مراغه اظهار داشت: با وجود کرونا برای پیشگیر از بیماری‌ها ساماندهی و ایجاد محل مناسب برای جگرپزی‌های سیار در سطح شهر ضروری است.

موسوی افزود: جگرپزی‌های بلوار طبیعت بدون داشتن کمترین زیرساخت‌های بهداشتی اقدام به عرضه غذا می‌کنند.

وی اضافه کرد: ایجاد مکان مناسب برای فعالیت این صنف برعهده شهرداری است و لازم اداره ی اوقاف و دانشکده علوم پزشکی در تامین زمین و محل فعالیت مشارکت کنند.

فرماندار مراغه در ادامه با اشاره به فعالیت دهها واحد سنتی تولید پنیر در شهرستان همچینین خواستار افزایش نظارت بر این واحدها شد.

موسوی افزود: فعالیت این واحدها در چادر و در برخی موارد در مکان‌های غیراستاندارد انجام می شود که این موضوع می تواند بهداشت و سلامت شهروندان را دچار مشکل کند.

اصغر تنومند رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه نیز در این جلسه از اجرای طرح پیام گذاران سلامت در این شهرستان خبر داد.

تنومند افزود: این طرح با هدف تعیین رابط سلامت اداره‌ها و اجرای دستوالعمل‌های بهداشتی از طریق آنها در نهاد ها و دستگاه های دولتی برای افزایش سطح سلامت در جامه اجرا می‌شود.

حسین اکبریان مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه از طراحی نرم افزار خود ارزیابی سلامت دانش آموزان در این شهرستان خبر داد.

اکبریان افزود: این نرم افزار برای اولین بار در کشور طراحی شده و کاربرد آن گردآوری مشکلات سلامت و بیماری‌های دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه این نرم افزار برای اولین بار در کشور طراحی شده در صورت تایید در وزرات آموزش و پرورش به صورت کشوری بکارگیری خواهد شد.

انتهای پیام/