به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا؛ نادر شریفی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مراغه از اجرای عملیات خاکبرداری و خاکریزی برای مسیرگشائی و بهبود مسیر حد فاصل روستاهای ساروجه – مین باش حصارلو-گونه باخان و مسیر جهانگیر کندی-باداملو خبرداد و افزود: توسعه راه های ارتباطی یکی از مؤلفه های پیشرفت و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا؛ نادر شریفی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مراغه از اجرای عملیات خاکبرداری و خاکریزی برای مسیرگشائی و بهبود مسیر حد فاصل روستاهای ساروجه – مین باش حصارلو-گونه باخان و مسیر جهانگیر کندی-باداملو خبرداد و افزود: توسعه راه های ارتباطی یکی از مؤلفه های پیشرفت و توسعه روستاها بوده و گسترش این زیرساخت ها و محرومیت زدائی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

شریفی در خصوص مشخصات این عملیات چنین اظهار داشت: که مجموع این اجرا به طول ٢١ کیلومتر بوده و نیاز به ٢٣ هزار متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی دارد که به صورت امانی با استفاده از استعداد ماشین آلات راهداری با ۵٠ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

وی گفت: مقرر است با اعتبار ۴۵٠ میلیون تومان که از محل اعتبارات روستاهای فاقد دهیاری سال ٩٩ از طریق فرمانداری صورت خواهد گرفت، طرح با ورود بخش خصوصی ادامه یافته و عملیاتی شود.

رئیس اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای مراغه گفت: این طرح ها تا هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید.

شریفی افزود: اهالی پنج روستای محروم مراغه به خاطر نبود راه دسترسی مناسب، از طریق شهرستان میاندوآب واقع در استان آذربایجانغربی پس از طی مسافت طولانی به مراغه تردد می کنند.

شریفی ادامه داد: پس از بهره برداری از این مسیر شاهد تسهیل در تردد ساکنان به این شهرمراغه خواهند بود.

به گزارش رصدمراغا، مشکلات ساکنان این روستاها در نشست خبری فرماندار با اصحاب رسانه برای اولین بار و پیش از همه گیری کرونا، توسط خبرنگار این پایگاه خبری آقای محمدرضا طاهری مطرح و در ادامه پیگیری ها نیز خبرنگار رادیو شهر مراغه سرکار خانم ذوالفقاری نیز مجموعه گزارش هایی از مشکلات روستائیان این منطقه تهیه و از طریق رسانه و رادیو پخش گردید.

طبق اطلاعات کسب شده؛ شهرستان مراغه با ۹۳۰ کیلومتر راه ارتباطی آسفالتِ، شوسه و دسترسی روستایی در جنوب آذربایجان شرقی واقع است.

انتهای گزارش/