به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، جواد وفا بخش معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از طرح‌های جهش تولید در مراغه با اعلام این خبر افزود : این طرح برای سال اول در ۶۵۰ هزار هکتار از دیمزار‌های کشور در حال اجراست . وفا بخش افزود : افزایش تولید محصولات زراعی ، افزایش […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، جواد وفا بخش معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از طرح‌های جهش تولید در مراغه با اعلام این خبر افزود : این طرح برای سال اول در ۶۵۰ هزار هکتار از دیمزار‌های کشور در حال اجراست .

وفا بخش افزود : افزایش تولید محصولات زراعی ، افزایش درآمد کشاورزان و استفاده حداکثری از آب باران از اهداف اجرای این طرح است .

وی اضافه کرد : سال آینده این طرح تا دو میلیون هکتار و پس از پنج سال در تمامی دیمزارهای کشور در زمینه غلات ، حبوبات و دانه های روغنی و علوفه اجرا می شود .

سید مصطفی سید هاشمی معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) هم در بازدید از این طرح ها گفت : این طرح با مشارکت ۹۲ هزار کشاورز در ۷ هزار و ۸۹۸ روستای کشور اجرا می شود .

سید هاشمی افزود : از محل اعتبارات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) ۱۷۳ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است.

به گفته معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ، تمامی اراضی زیرکشت این طرح زیرپوشش بیمه قرار گرفته که امنیت خاطری برای کشاورزان است .

فتحی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز گفت : این طرح در آذربایجان شرقی در سطح ۱۵۴ هزار هکتار اجرا می شود .

به گزارش رصدمراغا طرح جهش تولید همزمان در شش استان کشور اجرا می شود و سالانه در کشورشش میلیون ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم زیرکشت محصولات زراعی می رود .
انتهای پیام/