به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، سردار علی محمدی جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مراغه اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون جرایم خشن در آذربایجان‌شرقی نداشتیم و هیچ جرمی به صورت مسلحانه در استان گزارش نشده است. سردار محمدی گفت: مبارزه با سرقت تاثیرگذارترین […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، سردار علی محمدی جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان مراغه اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون جرایم خشن در آذربایجان‌شرقی نداشتیم و هیچ جرمی به صورت مسلحانه در استان گزارش نشده است.

سردار محمدی گفت: مبارزه با سرقت تاثیرگذارترین حوزه در بحث امنیت است و خوشبختانه در این حوزه اقدامات خوبی در استان انجام شده است.

وی افزود: همچنین در حوزه کشفیات مواد مخدر در سال گذشته بالای ۱۰۰ رصد افزایش کشفیات داشتیم و از ابتدای سالجاری تاکنون نیز بالای ۱۱۴ درصد در این زمینه افزایش داشتیم.

جانشین فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی همپنین به انتخابات خردادماه ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: از ماه ها قبل برنامه ریزی های خوبی انجام شده و نیروی انتظامی استان با تمامی ظرفیت و با همراهی دیگر دستگاه ها، امن ترین شرایط را برای برگزار هرچه باشکوه تر انتخابات در نظر گرفته است.


حجت الاسلام حمید محمدی راد امام جمعه موقت مراغه نیز در این مراسم گفت: امنیت یکی از نعمت های الهی است که در زمینه های مختلف شاهد آن هستیم و در این میان نیروی انتظامی نقش بسزایی در تامین امنیت دارد.

حجت الاسلام محمدی راد با تاکید بر اینکه مردم ناظر عملکرد پلیس هستند و نیروی انتطامی مسوولیت سنگینی را برعهده دارند، گفت: تلاش های پرسنل نیروی انتظامی در ایجاد امنیت اجتماعی بسیار ارزشمند و خدایی است و با فعالیت شبانه روزی آنان است که در جامعه آسایش و آرامش فراهم شده است.

وی گفت: امنیت با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست و همانند چتری بالای سر همه نعمت ها قرار دارد و اگر این چتر کنار رود سایر نعمت ها آسیب خواهند دید.

وی ادامه داد: چتر امنیت در دست کارکنان نیروی انتظامی است و خوشبختانه در سایه تلاش های آنان، امنیت در کشور ما برقرار است.

وی بیان کرد: در برخی از مسائل همانند انتخابات نیاز به تقویت و تدبیر فوق العاده است و باید اقدامات هوشمندانه انجام شود.

سیدعلی موسوی فرماندار مراغه نیز در این مراسم به شاخصه های توسعه اشاره کرد و گفت: امنیت علت اصلی توسعه است و این وظیفه مهم برعهده نیروی انتظامی و سایر قوای نظامی است.

موسوی گفت: در کنار تمامی مشکلات، در بحث امنیت بهترین عملکرد را در مقایسه با سایر کشورها داریم و این را مدیون ایثارگری و فداکاری پرسنل نیروهای مسلح هستیم.

وی به امنیت جامعه و شعار سال اشاره کرد و گفت: امروز جامعه ما نیاز به ایجاد واحدهای تولیدی و حفظ واحدهای فعال دارد و در این راستا پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها همان ایجاد امنیت است و این را خوشبختانه در کشور مهیا کردیم و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری پیش خواهیم رفت.

موسوی گفت: در موضوع پیشگیری نیاز به تقویت داریم و در این راستا شاهد پیشرفت های بسیاری در ناجا هستیم و واحدهای مختلفی در نیروی انتظامی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه انتخابات قرار داریم، تاکید کرد: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزاری انتخابات سالم و با مشارکت بالاست که در این میان همراهی و همکاری تمامی دستگاه ها و به خصوص نیروی انتظامی ضروری است.

وی همچنین به تنش آبی کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت خشکسالی و تنش آبی در کشور، وجود مشکلاتی پیش بینی می شود که باید با برنامه ریزی نسبت به خنثی سازی آنها اقدام کنیم.

سرهنگ رمضان اللهوردیان فرماندهی سابق نیروی انتظامی مراغه نیز در این جلسه گفت: در سال ۹۹،  ۱۶۰میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در شهرستان مراغه کشف شد که این میزان نسبت به سال ۹۸، ۱۶ درصد افزایش داشت.

به گزارش رصدمراغا، در این مراسم از زحمات ۱۸ ماهه سرهنگ رمضان اللهوردیان قدردانی و سرهنگ توحید فارسی به عنوان فرمانده جدید انتظامی شهرستان مراغه معرفی شد.

انتهای گزارش/