به گزارش پايگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، سرهنگ علی ریحانی در تشريح اين خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی در پی كسب خبری مبنی بر اينکه افرادی در سطح شهرستان اقدام به خريد و فروش اشياء عتيقه اصل و تقلبی می نمايند، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. سرهنگ ریحانی افزود: ماموران با انجام […]

به گزارش پايگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، سرهنگ علی ریحانی در تشريح اين خبر گفت: ماموران پلیس آگاهی در پی كسب خبری مبنی بر اينکه افرادی در سطح شهرستان اقدام به خريد و فروش اشياء عتيقه اصل و تقلبی می نمايند، بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ ریحانی افزود: ماموران با انجام کار اطلاعاتی گسترده و استفاده از شگرد های خاص پليسی ۲ نفر متهم را در اين رابطه شناسايی و با هماهنگی مقام قضائی آنها را دستگير و در بازرسی از محل زندگی اين افراد اقلامی از قبيل: ظروف تاریخی، تعداد ۲۴ قطعه سکه فلزی قديمی، يک عدد مجسمه برنجی تنديس گرگ، دو عدد زنجير نقره و مسی و تعداد زيادی سنگ های قيمتی زينتی و نگينی و بدليجات کشف شد.

جانشین انتظامی مراغه تصريح کرد: متهمان در بازجویی ها صورت گرفته به خرید و فروش اشیاء عتیقه و تقلبی با یک نفر دیگر از همدستانشان اعتراف که تلاش برای دستگیری نفر سوم ادامه دارد.

سرهنگ ریحانی با اشاره به اينکه کارشناسان اداره کل ميراث فرهنگی وگردشگری استان تعدادی از این اقلام مکشوفه را اصل و تعدادی را نیز تقلبی تشخیص دادند، که در این خصوص پرونده تشکيل و به همراه متهمان تحويل مراجع قضائی شد.

وی در پایان گفت: شهروندان می توانند در صورت آگاهی از فعالیت مجرمان مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع داده و در تامین نظم و امنیت جامعه نقش موثری داشته باشند.
انتهای پیام/