به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا؛ علی علیزاده نماینده مردم مراغه، عجبشیر، قلعه چای و سراجو در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در جلسه بررسی ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ و منطقه ویژه اقتصادی مراغه که با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد، افزود: مکان ایجاد ناحیه صنعتی جدید مراغه شناسایی شده […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا؛ علی علیزاده نماینده مردم مراغه، عجبشیر، قلعه چای و سراجو در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در جلسه بررسی ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ و منطقه ویژه اقتصادی مراغه که با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد، افزود: مکان ایجاد ناحیه صنعتی جدید مراغه شناسایی شده است و در نظر داریم در کنار این مجموعه، منطقه ویژه اقتصادی را نیز راه اندازی کنیم.

وی گفت: در این منطقه ۳۱۳ هکتار برای منطقه ویژه اقتصادی و ۱۵۱ هکتار برای شهرک صنعتی شماره ۲ پیش بینی شده و ۲۲۹ هکتار زمین برای توسعه در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: زیرساخت های لازم برای ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ مراغه از قبیل آب و گاز هماهنگ شده و مجموعه دستگاه های اجرایی شهرستان آمادگی کامل برای عملیات اجرایی آن را دارند.

سید مرتضی نیرومند مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه از لحاظ فنی و اقتصادی ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ در مراغه توجیه دارد، گفت: با توجه به اینکه بیشتر زمین های شهرک صنعتی فعلی مراغه واگذار و محدوده آن رو به اتمام بوده، ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ در مراغه الزامی است.

نیرومند گفت: ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ در مراغه جز برنامه های شرکت شهرک های صنعتی استان است و آماده تملک زمین برای احداث آن هستیم.

وی گفت: همچنین در تامین اعتبار نیازمند همراهی مسئولان و نماینده شهرستان هستیم.

وی افزود: فردا تیم فنی متشکل از کارشناسان شرکت شهرک های صنعتی استان و روسای دستگاه اجرایی شهرستان از زمین شهرک صنعتی شماره ۲ بازدید خواهند کرد.

وی ادامه داد: پس از بازدید، از فردا استعلام زیرساخت ها و طرح مطالعاتی ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ آغاز می شود.
انتهای پیام/