به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا؛ علی علیزاده نماینده مردم مراغه، عجبشیر، قلعه‌چای و سراجو پس از دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری مطرح کرد: نه تنها دانشکده‌های علوم پایه و فنی مهندسی از دانشگاه مراغه انتقال پیدا نخواهد کرد؛ بلکه دانشکده هنر و مرکز فسیل‌شناسی نیز به دانشکده‌های مراغه اضافه خواهد شد. […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا؛ علی علیزاده نماینده مردم مراغه، عجبشیر، قلعه‌چای و سراجو پس از دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فن آوری مطرح کرد: نه تنها دانشکده‌های علوم پایه و فنی مهندسی از دانشگاه مراغه انتقال پیدا نخواهد کرد؛ بلکه دانشکده هنر و مرکز فسیل‌شناسی نیز به دانشکده‌های مراغه اضافه خواهد شد.

یک هفته پس از خبر جنجالی انتقال دانشکده‌های فنی، مهندسی و علوم پایه به شهرهای همجوار، عصر امروز علیزاده با غلامی وزیر علوم، رحیمی شعرباف معاون پژوهشی وزیر علوم و دبیر شورای ساماندهی مراکز آموزش عالی دیدار و گفتگو کرد.

این دیدار پس از سوال علیزاده از وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری صورت گرفت.

در این جلسه مقرر شد:

۱. ابلاغیه انتقال دانشکده علوم پایه و دانشکده فنی ـ مهندسی باطل و اجرای آن سریعاً متوقف گردد.

۲. دو دانشکده مذکور همچنان به عنوان دو دانشکده فعال به فعالیت‌های علمی خود ادامه خواهند داد و در دفترچه کنکور سال جاری برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ ـ ۱۴۰۰ همچنان دانشجو خواهد پذیرفت.

۳. دانشکده کشاورزی، دانشکده علوم انسانی و دانشکده علوم پایه توسعه خواهد یافت و این دانشکده‌ها در منطقه به عنوان مرکز عمل خواهد کرد.

۴. دانشکده هنر نیز به جمع دانشکده‌های دانشگاه مراغه اضافه خواهد شد و دانشگاه‌های شهرهای همجوار در رشته‌های هنر پذیرش دانشجو نخواهند داشت.

۵. دانشگاه مراغه به عنوان دانشگاه جامع منطقه‌ای عمل خواهد کرد و مسیر برای توسعه دانشگاه مراغه باز خواهد ماند.

۶. تصمیمات مورد توافق در جلسه با وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری و دبیر شورای ساماندهی آموزش عالی کشور، بعد از تصویب در شورای ساماندهی آموزش عالی کشور ابلاغ خواهد شد.

به گزارش رصدمراغا در این رابطه آقایان محسن مهرعلیزاده و علی جلیلی نماینده سابق شهرستان کمک های ارزنده را داشته اند بر پایه‌ی همین گزارش علی علیزاده نماینده مجلس با حضور در حوزه انتخابیه به زودی در بازدید از دانشگاه مراغه جزئیات بیشتری از بحث‌های مطرح شده در این جلسه را به اطلاع مردم شریف خواهد رساند.
انتهای پیام/