به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا از مفدا، مسعود فقیه دینوری رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) آذربایجانشرقی در این خصوص گفت: این جوان ۳۷ ساله اهل مراغه حدود ۱۳ سال قبل در سامانه HLA برای اهدای مغز استخوان اعلام آمادگی کرده بود که با توجه به همخوانی سلول‌های بنیادین او و فرد […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا از مفدا، مسعود فقیه دینوری رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) آذربایجانشرقی در این خصوص گفت: این جوان ۳۷ ساله اهل مراغه حدود ۱۳ سال قبل در سامانه HLA برای اهدای مغز استخوان اعلام آمادگی کرده بود که با توجه به همخوانی سلول‌های بنیادین او و فرد گیرنده، در نهایت طی روز‌های اخیر موفق به اهدای مغز استخوان شد.

وی افزود: مغز استخوان اهدا شده پس از انجام مراحل اولیه نگهداری برای پیوند به تهران ارسال شد.
دینوری ادامه داد: گیرنده این مغز استخوان اهدا شده، یک جوان ۱۹ ساله اهل تهران است.

وی گفت: اهدای عضو اهدای زندگی است اما برخی از افراد در بحث اهدای عضو سختی‌های زیادی متحمل می‌شوند مانند این هموطن اهل مراغه که به دلیل انجام مراحل اولیه اهدا و لزوم انجام آزمایشهای متعدد، کارفرما او را از کار اخراج کرده است.

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) حال عمومی اهدا کننده را مطلوب گزارش کرد و ادامه داد: این شهروند مراغه‌ای پس از کنترل توسط استادان مجرب ترخیص و به زندگی عادی برگشته است.

رصدمراغا پیگیر اقدامات مسئولین شهرستانی در جهت دعوت به کار توسط کارفرما و بازگشت این شهروند محترم به شغل از دست رفته اش خواهد بود.
انتهای پیام/