به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، اسماعیل کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: با اجرای ۱۱ مورد قلع و قمع تغییر کاربری اراضی، یک هکتار از زمینهای کشاورزی و باغی به چرخه تولید محصولات زراعی و میوه بازگردانده شد. وی افزود: این تغییر کاربری‌ها به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، اسماعیل کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: با اجرای ۱۱ مورد قلع و قمع تغییر کاربری اراضی، یک هکتار از زمینهای کشاورزی و باغی به چرخه تولید محصولات زراعی و میوه بازگردانده شد.

وی افزود: این تغییر کاربری‌ها به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغهاو با دستور قضایی برای یکپارچه کردن اراضی اجرا شده است.

کریمی اصل گفت: برای جلوگیری از تغیر کاربری اراضی زراعی و باغی در مراغه بیش از ۵۰ پرونده تشکیل شده است.
به گفته مدیر جهادکشاورزی مراغه، طبق ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب ۱۳۸۵ هر گونه تغییر کاربری در قالب ایجاد بنا، ساخت دیوار و برداشتن شن و ماسه جرم است و مجرمان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

وی افزود: در تغییر کاربری غیرمجاز موضوع ماده ۳ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، قلع و قمع بنا موضوع تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مذکور توسط مأموران جهاد کشاورزی، پس از رسیدگی قضایی و صدور حکم به تبع امر کیفری امکان پذیر است.

مراغه با داشتن ۲۳ هزار هکتار باغ و صد هزار هکتار زمین زراعی از قطب‌های تولید محصولات باغی و زراعی در آذربایجان شرقی است.
انتهای گزارش/