به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، اسماعیل کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی مراغه افزود: سطح زیرکشت انواع گیاهان دارویی در مراغه از ۱۱ هکتار در سال گذشته به ۲۵ هکتار در سال جاری رسیده است. وی گفت: با این سطح کاشت گیاهان دارویی پیش بینی می‌شود ۱۰۰تُن محصول از این مزارع برداشت شود که در […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، اسماعیل کریمی اصل مدیر جهاد کشاورزی مراغه افزود: سطح زیرکشت انواع گیاهان دارویی در مراغه از ۱۱ هکتار در سال گذشته به ۲۵ هکتار در سال جاری رسیده است.

وی گفت: با این سطح کاشت گیاهان دارویی پیش بینی می‌شود ۱۰۰تُن محصول از این مزارع برداشت شود که در این میان گل محمدی، بادرنجبویه، زعفران، زوفا، زنیان، رازیانه و سیاه دانه بیشتر سطح زیرکشت گیاهان دارویی را در مراغه دارند.

مدیرجهاد کشاورزی مراغه افزود: کاشت گیاهان دارویی با هدف اقتصادی کردن تولید در زمین‌های کم بازده، کاهش مصرف آب، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد کشاورزان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از ۳هکتار از این مزارع شامل بادرنجبویه، زنیان و زوفا به صورت الگویی کاشته شده است.


کریمی اصل از اجرای طرحی برای کاشت گیاهان دارویی در شهرستان مراغه خبر داد و افزود: در این طرح برای کشاورزان بذر رایگان و تسهیلات با سود ۴ درصد پرداخت می‌شود.
انتهای پیام/