به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، حیدر جلال زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه از گمرک مراغه به بیش از ۲۴ کشور دنیا کالا صادر می‌شود اظهار داشت: بیشترین کالاهای صادراتی به کشورهای عراق، ترکیه و گرجستان صورت گرفته است. وی با اشاره به اینکه کالاهای صادراتی از تولیدات جنوب آذربایجان شرقی و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، حیدر جلال زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه از گمرک مراغه به بیش از ۲۴ کشور دنیا کالا صادر می‌شود اظهار داشت: بیشترین کالاهای صادراتی به کشورهای عراق، ترکیه و گرجستان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای صادراتی از تولیدات جنوب آذربایجان شرقی و یا در برخی موارد جنوب آذربایجان غربی است، افزود: کالاهای صادراتی بر اساس فراوانی به ترتیب شیشه، آینه، کربنات سدیم، سلفات آمونیوم، قطعات پیش‌ساخته چوبی، ایزوگام، آب‌گرم‌کن، کشمش، خرما و رب گوجه‌فرنگی بوده است.

رئیس گمرک مراغه با بیان اینکه بیش از یک هزار و ۳۰۰ اظهارنامه صادراتی در گمرک مراغه از ابتدای امسال صادر شده است، گفت: هدف گمرک تسهیل در امر صادرات از استان است و تلاش می‌کنیم میزان صادرات را تا پایان سال افزایش دهیم.

جلال زاده با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۵ بیش از ۶۰ هزار و ۵۰۰ تن انواع کالا صادر شده است، ابراز داشت: ارزش این کالاها ۵۸۰ میلیارد و ۲۳۴ میلیون ریال بوده که امسال ۱۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش رصدمراغا؛ گمرک مراغه از آذرماه ۱۳۷۵ کار خود را به‌منظور انجام سریع تشریفات گمرکی خشکبار صادراتی مراغه و شهرستان‌های مجاور آغاز و در پنجم خرداد سال ۱۳۹۰ با حضور رئیس‌کل وقت گمرک ایران پایانه صادراتی و ترانشیپمنت سوخت با مشارکت شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی افتتاح شد.
انتهای خبر/