به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا از مفدا مراغه، این صعود از جبهه جنوبی قله جام و سهند آغاز و کوهنوردان پس از پنج ساعت موفق به فتح قله شدند. این دومین سال است که کوهنوردانی از شمالغرب کشور از مسیر قدیمی دسترسی به کوه سهند و پس از گذر از چندین روستا و طبیعت […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا از مفدا مراغه، این صعود از جبهه جنوبی قله جام و سهند آغاز و کوهنوردان پس از پنج ساعت موفق به فتح قله شدند.

این دومین سال است که کوهنوردانی از شمالغرب کشور از مسیر قدیمی دسترسی به کوه سهند و پس از گذر از چندین روستا و طبیعت زیبای مراغه به قله جام و سهند صعود می‌کنند.

به گزارش رصدمراغا، کوه سهند با سه هزار و ۷۰۷ متر ارتفاع در ۳۴ کیلومتری شمال شرق شهرستان مراغه است. سهند، نام قله و رشته کوهی آتشفشانی در جنوب تبریز، شمال مراغه و هشترود، غرب بستان آباد و شرق آذرشهر، عجب‌شیر و اسکو در آذربایجان شرقی است.

این رشته کوه دارای ۱۷ قله با ارتفاع بیش از ۳ هزار متر است که بلندترین آنها قله کمال (قوچ‌گلی داغی) سه هزار و ۷۰۷ متر بلندی دارد و مرتفع‌ترین نقطه استان محسوب می‌شود.

رشته کوه سهند به دلیل پوشش انبوه گیاهان، چمنزارها، گلزارها و مراتع در آن به عروس کوه‌های ایران مشهور است چرا که سطح تمام مناطق این رشته کوه پوشیده از سبزه است.
انتهای گزارش/