به گزارش رصدمراغا؛ اصغر تنومند رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه روز چهارشنبه گفت: تعداد بیماران بستری کرونا در ۱۶ فروردین ۱۱ نفر و تعداد این بیماران در ۱۷ فروردین به ۱۹ رسید که حکایت از وضعیت قرمز دارد. تنومند بیان کرد: همچنین تعداد بیماران سرپایی شناسایی شده در ۱۶ و […]

به گزارش رصدمراغا؛ اصغر تنومند رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه روز چهارشنبه گفت: تعداد بیماران بستری کرونا در ۱۶ فروردین ۱۱ نفر و تعداد این بیماران در ۱۷ فروردین به ۱۹ رسید که حکایت از وضعیت قرمز دارد.

تنومند بیان کرد: همچنین تعداد بیماران سرپایی شناسایی شده در ۱۶ و ۱۷ فروردین بیش از ۱۰۰ نفر بود و در این مدت ۲ نفر با تست «P.C.R» مثبت متاسفانه فوت کردند.

طبق اعلام وزارت بهداشت سفر به شهرهای قرمز و نارنجی با خودروهای غیربومی و نیز خروج از این شهرها با پلاک بومی ممنوع است.

همچنین در شهرهای قرمز گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار و در شهرهای نارنجی گروه‌های شغلی سه و چهار حق فعالیت ندارد.

همچنین مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهای با وضعیت قرمز فقط مشاغل ضروری گروه یک فعالیت می‌کند و ادارات و سازمان‌ها نیز باید با یک سوم نیروهای خود فعالیت کند و بقیه نیروها به صورت دورکار فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: تعداد بیماران بستری در بخش کرونا در حال حاضر ۶۰ نفر و تعداد بیماران بستری در مراقبت‌های ویژه ۷ نفر است.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه اضافه کرد: با توجه به رعایت نشدن دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت بیماری کوئید ۱۹ در شهرستان بسیار بحرانی است و انتظار همراهی و همکاری مردم با کادر درمان بیش از پیش احساس می‌شود.

تنومند ادامه داد: برگزاری تجمع‌ها، مراسم‌های عروسی، مجالس ترحیم، آیین‌های مذهبی و همچنین شلوغی بازار در روزهای پایانی سال گذشته، دید و بازدیدها و سفرهای تعطیلات عید نوروز از اصلی‌ترین دلایل افزایش آمار بیماری در مراغه بوده است.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مراغه اظهار داشت: متاسفانه با توجه به شرایط بیماری در روزهای آینده، شاهد افزایش آمار فوتی در شهرستان خواهیم بود.

وی بیان کرد: رعایت شرایط قرنطینه از سوی بیماران مبتلا به کرونا و خانواده آنان می‌تواند موجب کاهش و جلوگیری از روند شیوع بیماری کووید ۱۹ شود.

انتهای پیام/