دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت : هم اکنون هیچ نوع جرم خشنی در شهرستان وجود ندارد ، بیشتر آمار ورودی دادسرا مربوط به نزاع و درگیری ناشی از خشونت افراد مثل حوادث ترافیکی است. مراغه – پایگاه خبری رصد علی دلداری، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد : […]

index

دادستان عمومی و انقلاب مراغه گفت : هم اکنون هیچ نوع جرم خشنی در شهرستان وجود ندارد ، بیشتر آمار ورودی دادسرا مربوط به نزاع و درگیری ناشی از خشونت افراد مثل حوادث ترافیکی است.

مراغه – پایگاه خبری رصد علی دلداری، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد : از اهتمام قاطع و جدی برای پیشگیری از وقوع جرایم برخوردار هستیم ،چنانچه این امر در سال گذشته نتیجه بخش بوده به طوری که رشد آمار ورودی پرونده های قضایی این شهرستان منفی بود ، و این هدف در سال جاری نیز دنبال خواهد شد .

وی افزود: جرایم مواد مخدر در این شهرستان در سالهای اخیر تقریبا چشم گیر بود و از کانون های آلوده مواد مخدر استان شناخته می شد.

وی یاد آوری کرد : در سال گذشته با جمع آوری بساط عمده فروشی، گام بزرگی در راستای کاهش این جرایم برداشته شد و اکنون نیز مبارزه با خرده فروشان و پاکسازی مناطق آلوده ادامه دارد. و نیروی انتظامی نیز با توزیع کنندگان مواد مخدر برخورد جدی خواهد داشت .

وی در رابطه با انتقال زندان به خارج از محدوده شهری گفت :این دادستانی پیگیر آغاز عملیات اجرای زندان جدید این شهرستان و انتقال زندان به خارج از محدوده شهری است. هم اکنون زمین مورد نیاز این طرح شناسایی شده و مراحل آخر استعلام اداره های مربوطه را طی می کند و تلاش می شود با همکاری اداره کل زندان های آذربایجان شرقی و سایر اداره های ذیربط مراغه عملیات اجرایی این طرح در سال جاری آغاز شود.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه در رابطه با ایجاد دادگاه کیفری یک در مراغه گفت : با اجرا شدن قانون جدید ائین دادرس کیفری از اول تیر ماه ۹۴ ، دادگاه کیفری یک نیز با هدف ارایه خدمات قضایی به شهرستان های مراغه ، بناب، عجب شیر، ملکان و بخش لیلان تشکیل شد.

وی خاطر نشان کرد :این دادگاه به منظور رسیدگی به جرایم سنگین از جمله جرائمی که مجازات آنها حبس بیش از ۱۰ سال ، سلب حیات، قصاص نفس و عضو ، جنایات عمدی علیه تمامیت جسمانی برابر با ثلث دیه کامل و یا بیشتر از آن و جرایم سیاسی و مطبوعاتی این شهرستان ها تشکیل شده و این قبیل پرونده ها دیگر به مرکز استان ارجاع نمی شود.

انتهی پیام/