به گزارش رصدمراغا، یوسف پایدار معاون نظارت و بازرسی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی دلیل اصلی کمبود و نبود روغن جامد را در استان مربوط به محدودیت‌های سهمیه‌ای استان‌ها اعلام کرد و افزود: در حال حاضر تولید و عرضه این محصول به اندازه میزان تقاضا نیست و تا زمانی که این مشکل رفع […]

به گزارش رصدمراغا، یوسف پایدار معاون نظارت و بازرسی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی دلیل اصلی کمبود و نبود روغن جامد را در استان مربوط به محدودیت‌های سهمیه‌ای استان‌ها اعلام کرد و افزود: در حال حاضر تولید و عرضه این محصول به اندازه میزان تقاضا نیست و تا زمانی که این مشکل رفع نشود، معضل کمبود ادامه دار خواهد بود.

وی توزیع روغن جامد را در واحد‌های صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای آذربایجان شرقی بسیار پایین و در حد و حدود میزان سهیمه اختصاصی استان بیان کرد و گفت: این سهمیه‌ها نیز برای آن دسته از واحد‌هایی که دارای کد مخصوص از سازمان صنعت، معدن و تجارت باشند، به صورت محدود توزیع می‌شود.

پایدار اظهار کرد: بر همین اساس از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته توزیع بسیار محدود روغن نباتی برای آن دسته از واحد‌های صنفی واجد شرایط با حواله‌های صادره، توزیع می‌شود.

به گفته وی هم اکنون در آذربایجان شرقی مشکل کمبود روغن مایع وجود ندارد و این محصول در تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و نیز واحد‌های صنفی مربوطه به وفور وجود دارد.

طبق گزارشات و اطلاعات کسب شده توسط پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا؛ در ماههای اخیر پس از افزایش ناگهانی قیمت روغن نباتی جامد و گوشت مرغ، این دو کالای اساسی و مورد نیاز مردم در استان کمیاب شده است و بسیاری از واحدهای صنفی مربوط از عرضه این محصولات خودداری می کنند.

از طرفی احتکار روغن و مرغ توسط سودجویان و فرصت طلبان، بر زخم گرانی و کمبود مواد غذایی پر مصرف در استان نمک پاشیده است.

مردم با انتقاد شدید از بی تدبیری دولت و ضعف نظارت مسئولان مربوط، رسیدگی جدی و موثر نهادها و دستگاههای ذیربط را خواستار شده اند.

انتهای گزارش/