به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، حسین اکرمی وش معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان در مراغه گفت : این طرح که از دو ماه پیش آغاز شده است، در مناطق محروم و کم برخوردار اجرا می شود . اکرمی وش افزود : با اجرای این طرح، تا دو سال آینده مقاوم سازی خانه […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا، حسین اکرمی وش معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان در مراغه گفت : این طرح که از دو ماه پیش آغاز شده است، در مناطق محروم و کم برخوردار اجرا می شود .

اکرمی وش افزود : با اجرای این طرح، تا دو سال آینده مقاوم سازی خانه های روستایی استان از ۴۸درصد فعلی به بیش از ۷۰ درصد می رسد.

وی اضافه کرد : در طرح خانه به خانه، به جای روستائیان، کارشناسان بنیاد مسکن با حضور درروستاها و تکمیل پرونده، تمامی کارهای مقاوم سازی خانه‌ها را در محل انجام می دهند .

به گفته معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن استان ، دراین طرح صاحبان خانه‌های فرسوده روستایی تنها برای عقد قرارداد به بانک مربوطه مراجعه می‌کنند و دیگر نیازی به مراجعه برای انجام امور در بنیاد مسکن نیست.

اکرمی وش افزود : برای مقاوم سازی هرخانه ۵۰میلیون تومان تسهیلات بانکی با سود ۵ درصد و ۸ میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود.

در آذربایجان شرقی ۳۰۵ هزار واحد مسکونی روستایی شناسایی شده که از این تعداد تاکنون ۱۴۶ هزار واحد مقاوم سازی شده است .