به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا؛ آیت الله محمدتقی پورمحمدی عضو خبرگان رهبری و امام جمعه در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به ویژگی های بارز برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات پیش رو گفت: رئیس جمهور آینده باید در عرصه های داخلی و خارجی توانمند باشد. آیت الله پورمحمدی افزود: انتخاب رئیس […]

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رصدمراغا؛ آیت الله محمدتقی پورمحمدی عضو خبرگان رهبری و امام جمعه در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به ویژگی های بارز برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات پیش رو گفت: رئیس جمهور آینده باید در عرصه های داخلی و خارجی توانمند باشد.

آیت الله پورمحمدی افزود: انتخاب رئیس جمهور به عنوان دومین شخصیت کشور پس از رهبری، امری خطیر بوده و باید بر اساس توانمندی ها و شناخت ها انجام شود.

وی اضافه کرد: در انتخاب رئیس جمهور، آحاد جامعه از مد نظر قرار دادن صرف شعارهای مختلف پرهیز کنند، زیرا در تمامی انتخابات ها تا کنون فقط شاهد شعارهایی بوده‌ایم که تا عمل واقعا فاصله بسیار داشته و این دولت هم وقت چندانی ندارد و بایستی درصدد رفع موانع و برطرف کردن موانع تولید باشد.

خطیب جمعه مراغه با اشاره به پیام نوروزی رهبر انقلاب گفت: انتخاب شعار امسال به عنوان سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی، نشان از اهمیت حمایت از بخش های تولیدی توسط دولت و مجلس دارد.

آیت الله محمدتقی پورمحمدی با بیان اینکه مجلس نقش محوری در حمایت از تولید در کنار دولت دارد، افزود: دولت وظیفه حمایت از بخش خصوصی و تولید کنندگان و نمایندگان مجلس نیز وظیفه تامین منابع برای این منظور را دارند و مکلف کردن دولت به اجرای قوانین را دارند.

وی با اشاره به وجود برخی کمبودها در تامین روغن و مرغ ادامه داد: هم اکنون مرغداری ها از عدم تخصیص یارانه رنج می برند و حمایت از آنها نیازمند عزم دولت و مجلس در حمایت از تولید است بطوری که اکثر مرغداری ها بصورت یک دهم ظرفیت فعلی خود فعالیت می کنند.

وی با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان سالروز ولادت حضرت ولی عصر (عج) و روز سربازان گمنام امام زمان(عج) اضافه کرد: نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در طول سال های اخیر در کنار سایر نیروهای مسلح با مجاهدت ها و فداکاریهای خود از تمامیت ارضی میهن اسلامی شبانه روز در حال دفاع هستند وی به ماجرای ترورهای کور منافقین که در دوران نه چندان دور اشاره کرد که توسط سربازان گمنام امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف خنثی شد.

امام جمعه مراغه در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام اشاره کرد و افزود الحمدالله جوانان اکنون بیشتر از گذشته مقید به انجام فرایض دینی هستند و بیشتر از من نوعی در انجام فرایض دینی پیش قدم هستند و شخصیت، علم، معرفت و رعایت آداب را سرلوحه خود قرار داده‌اند.

انتهای پیام/