به گزارش رصدمراغا؛ سیدعلی موسوی فرماندار مراغه روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۱۰۶ نفر در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در شهرهای مراغه و خداجوی این شهرستان ثبت‌نام کردند. موسوی افزود: در نهایت ثبت‌نام ۹۰ داوطلب از شهر مراغه در این دوره نهایی شد که از این تعداد ۵۹ نفر با حضور […]

به گزارش رصدمراغا؛ سیدعلی موسوی فرماندار مراغه روز پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۱۰۶ نفر در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در شهرهای مراغه و خداجوی این شهرستان ثبت‌نام کردند.

موسوی افزود: در نهایت ثبت‌نام ۹۰ داوطلب از شهر مراغه در این دوره نهایی شد که از این تعداد ۵۹ نفر با حضور در فرمانداری و ۳۱ نفر به صورت غیرحضوری اقدام به ثبت‌نام کردند.

وی بیان کرد: همچنین ۱۶ داوطللب از شهر خداجو در این دوره ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۳ نفر با حضور در فرمانداری و سه نفر به صورت غیرحضوری نسبت به ثبت‌نام کرده بودند.

مجموع ثبت‌نام‌کنندگان در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی این شهرستان نسبت به انتخابات مشابه قبلی، ۲۱ نفر کاهش یافته است.

وی افزود: در شهر مراغه ۱۵ زن و ۷۵ مرد ثبت‌نام کردند و بر همین اساس ۶۷.۵ درصد داوطلبان ثبت‌نام‌کننده را مردان و ۳۲.۵ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

فرماندار مراغه ادامه داد: همچنین در شهر خداجو یک نفر زن و ۱۵ نفر مرد ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به ترکیب سنی داوطلبان این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی در شهرستان مراغه، اظهار داشت: یک نفر از ثبت‌نام کنندگان کمتر از ۳۰ سال، ۱۶ نفر بین ۳۰ تا ۳۵ سال، ۲۸ نفر بین ۳۶ تا ۴۰ سال، ۲۰ نفر بین ۴۱ تا ۴۵ سال، ۱۶ نفر بین ۴۶ تا ۵۰ سال، ۱۵ نفر بین ۵۱ تا ۵۵ سال، ۶ نفر بین ۵۶ تا ۶۰ و ۴ نفر بین ۶۱ تا ۶۵ سال هستند.

موسوی اضافه کرد: همچنین پنج نفر از این افراد دارای مدرک کاردانی، ۵۱ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۴۱ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۶ نفر دارای مدرک دکتری و ۲ نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند و یک نفر از شهر خداجو دارای مدرک زیر دیپلم است.

در شهر مراغه هفت کرسی اصلی و پنج کرسی علی‌البدل و در شهر خداجو پنج کرسی اصلی و سه کرسی علی‌البدل وجو دارد و نامزدهای انتخابات ششمین دوره این نهاد برای کسب ۲۰ کرسی اصلی و علی البدل با هم رقابت خواهند کرد.

ثبت‌نام متقاضیان انتخابات شوراهای اسلامی در شهرستان مراغه همزمان با سراسر کشور از ۲۰ تا ۲۶ اسفندماه سال جاری در مجموع به مدت هفت روز انجام شد.

ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها نیز از ساعت هشت صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه ادامه می‌یابد.

انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲۸ خردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/