به گزارش رصدمراغا؛ نقی مسکینی جانشین ستاد فرماندهی بحران مراغه روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: هشت نفر در حوادث پایان سال ناشی از استفاده مواد محترقه در این شهرستان مصدوم شدند که وضعیت جسمی یکی از آنان چندان مناسب نیست. مسکینی با اشاره به اینکه پنج نفر از مصدومان به صورت سرپایی رسیدگی […]

به گزارش رصدمراغا؛ نقی مسکینی جانشین ستاد فرماندهی بحران مراغه روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: هشت نفر در حوادث پایان سال ناشی از استفاده مواد محترقه در این شهرستان مصدوم شدند که وضعیت جسمی یکی از آنان چندان مناسب نیست.

مسکینی با اشاره به اینکه پنج نفر از مصدومان به صورت سرپایی رسیدگی پزشکی شده اند، ادامه داد: در این حوادث ۲ نفر به علت جراحت وارد آمده هم اکنون در بیمارستان سینای این شهرستان بستری بوده و وضعیت آنان مناسب است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از مواد محترقه و آتش زا در سال های اخیر به بدعتی در آیین های چهارشنبه آخر سال تبدیل شده است و هرساله موجب بروز حوادث تلخ و وارد آمدن خسارات های جانی و مالی می شود که باید مورد توجه خانواده ها قرار گیرد.

مسکینی گفت: در حوادث چهارشنبه آخر سال یک جوان ۱۷ ساله در این شهرستان براثر شدت جراحت وارده براثر استفاده از مواد محترقه به شدت مصدوم شده و برای ادامه مداوا به تبریز اعزام شده است.

کشف بیش از ۳۳ هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز در مراغه

سرهنگ علی ریحانی جانشین فرمانده انتظامی مراغه از کشف بیش از ۳۳ هزار عدد مواد محترقه و منفجره دست ساز و نیز کشف کارگاه تولید این مواد طی ۷۲ ساعت گذشته در این شهرستان خبرداد.

ریحانی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر تولید و فروش مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک توسط افرادی در سطح حوزه استحفاظی، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس یگان امداد و کلانتری ۱۱ این فرماندهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس با اقدام هوشمندانه و به کارگیری شیوه های فنی پلیسی ضمن شناسایی و دستگیری ۲ نفر فروشنده مواد محترقه خطرناک غیرمجاز و کشف یک هزار و ۴۰۰ عدد مواد محترقه از آنها، یک کارگاه تولید و ساخت مواد منفجره و خطرناک دست ساز را نیز در یکی از محلات در سطح شهر شناسایی و کشف کردند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از محل تولید تعداد قابل توجهی مواد اولیه منفجره دست ساز کشف و در این رابطه نیز چهار نفر دستگیر شد.

وی همچنین از کشف ۲۳ هزار و ۳۶۹ عدد انواع مواد محترقه به ارزش ۲۳ میلیون تومان در این شهرستان خبر داد.

ریحانی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و فروش مواد محترقه توسط افرادی در سطح حوزه استحفاظی، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی و یگان امداد قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با اقدام هوشمندانه سه نفر فروشنده مواد محترقه را در سطح شهر و همچنین در یکی از محلات شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در سه عملیات جداگانه در بازرسی از محل نگهداری مواد محترقه توسط متهمان، تعداد ۲۳ هزار و ۳۶۹ عدد انواع مواد محترقه به ارزش ۲۳ میلیون تومان را کشف کردند.

طبق مستندات و گزارشات ، با وجود هشدارهای اجتماعی، رسانه ای و پلیسی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی هرساله شاهد بروز حوادث تلخ جانی و مالی در روزهای پایانی سال هستیم که بیشتر براثر سودجویی عده ای و غفلت خانواده ها رقم می خورد.

این در حالی است که آیین های ریشه دار و فرهنگی ویژه چهارشنبه سوری و روزهای پایانی سال در این خطه اجرا می شود و ریشه در باورهای مردمان این مرز و بوم دارد.

انتهای پیام